Announcement

Collapse
No announcement yet.

CAR Mantorp 4/9

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

yr sucks iofs..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

Comment

Då var Alfan provkörd ordentligt det resulterade i ett brustett vxl-fäste så nu hänger helas paketett i backen !!! så det blir S4an då tur man har en till banduglig bil :-)

Bilen står nu hos verkstad hoppas lösa problemet inget verkar ha nånn större skada dock.

Någon som vill göra följe till mantorp lördag morgon bör var där vid 7 då det börjar kl:7:30 ?
      Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
      Fiat Coupe 20v turbo +
      Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

Comment

Jag (vi - vilka det nu blir!) åker fre kväll till ett ställe utanför Linköping som var bra förra året iaf. Skönt att slippa Alfasnobbarna! Åker nog hemåt direkt på lör.
        Zetta - fan va surt!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

Comment

Originally posted by Ante
          Hittade ingen nyttig info i eller på kartongen, mer än kör lungt den första tiden?! Brukar inte lite racigare belägg behövas köras in? Har läst att man skall bromsa hårt från tex 100, utan att stanna helt, uppredade gången tills beläggen fadar. Sen köra lungt så dom kyls ner. Sen är det fit for fight.... Tar en tur efter jobbet nån kväll i veckan och testar. Tror det var 4 veckor sedan jag körde bilen sist
          Guide på fccuk: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...100#Post631100
          Handlar om Pagid belägg men borde nog vara applicerbar på EBC belägg.
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Originally posted by Zetta
            Då var Alfan provkörd ordentligt det resulterade i ett brustett vxl-fäste så nu hänger helas paketett i backen !!! så det blir S4an då tur man har en till banduglig bil :-)

Bilen står nu hos verkstad hoppas lösa problemet inget verkar ha nånn större skada dock.

Någon som vill göra följe till mantorp lördag morgon bör var där vid 7 då det börjar kl:7:30 ?
            Du ska inte komma till Sjögestad imorgon fredag och ta en öl med oss bandårar?
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal

Comment

75:an är klar sen länge men jag har drunknat i arbete, nytt hus mm och inte kunnat förberda och planera logistiken men släp och allt annat runt omkring. Hinner inte ner till Sjögestad men ska försöka komma loss på lördagen och åka ner och titta i alla fall. Man ska leva på nåt över vintern!
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

Originally posted by Freddan72
                Du ska inte komma till Sjögestad imorgon fredag och ta en öl med oss bandårar?
                Det vore nåt men tyvär !

Ser fram emot att se din coupe det har jag villat se länge ;-)

Tar nog med mig en "depå hund" = kompis ned på lördag morgon får nog sova ordentligt om man ska orka med allt !

Och så ska man få ett nytt Vxl-fäste med på mantorp JIPPIEE !!!
                Last edited by Zetta; 2 September 2010, 22:08.
                Fiat Coupe 20v turbo +

Comment

Restid 2tim 7 min enligt eniro . Jag har ca 22mil från norr om stan

hur långtid tar det igentligen om man håller sig inom behålla kortett gränsen ?

Jag vill nog åka lite tidigare vill ha lite frukost på Mc-donalds :-)

Annars ses vi där ?
                  Fiat Coupe 20v turbo +

Comment

Hemkommen från Mantorp, vilken fantastisk dag det blev! Sol, lagom svalt och vindstilla.
                    Alla fem pass funkade bra för oss i B2 iaf, (förutom mitt första som stördes en smula av min öppna baklucka och huv.. )

Yellowstuff-beläggen funkade ok (dock svampig känsla - lite scary med 215km/h i slutet på rakan) men är redan farligt tunna (ca 4mm kvar). Det gick fort det!

Kul med 3G-skivorna, återigen gick de från skeva (fick dem gratis, lätt begagnade) till att räta ut sig efter lite bankörning/upphettning.. Ingen mer vibration!

Upptäckte dock på hemvägen att min nya GTA-koppling slirar vid max vrid. Mindre än 1år gammal.. Vad nu? Detta slutar aldrig..

(vinterinköp: 2 nya R-däck, belägg runtom, koppling, grenrör...)

Hursomhelst, ett jäkligt bra skött banmöte med roliga bilar o folk, kul att träffa nya o gamla forumfolk som Zetta och Pär C (nästa gång är du med?)..!
                    Attached Files
                    Last edited by per; 12 October 2010, 02:11.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

Comment

Ja då satt man i soffan igen efter en go dag på banan. Jag kände mig mycket ringrostig idag och fick ingen större fart på varken mig eller bilen. Det som störde mig mest var att bilen neg väldigt mycket i kurvorna. Stöddigare chassi är ett måste! Runt 1.40 låg jag. Det finns massor av tid att kapa. Runt 1.37 är nog rimligt om man kör lite mer bana och får upp tempot samt får ordning på chassit.

Så högst på önskelistan står coilovers med hårdare fjädrar (och självklart justering av dämparna) och nya r-däck. Yellowstuff beläggen och MTEC skivorna funkade bra idag. Första passet så kändes det lite svampigt men sen så blev det bara bättre och bättre. Nu gäller det bara att våga bromsa senare och mindre så man håller mer fart in i kurvan och kan gå på gas tidigare så man skjuts ur kurvan som en kanonkula. En sak är säkert: Femman låter riktigt gött! Den har ett rejält beroende framkallande sound . Man vill bara gasa mer och mer och mer. Högsta laddtrycket för dagen låg på 1.5 Bar.

Jag var uppe i 200 km/h som mest på långa rakan men det fanns mer att ge. 220km/h kan jag lätt komma upp i (om jag vågar vill säga ). Nä jag kände mig ur form. Det får det bli bättring på. Nästa år så blir det fler banmöten. Förhoppningsvis med en bättre bil

Ciao!
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal

Comment

Kanon kul att prova på tycker jag måste säga att jag har en del kvar att lära ;-)

Bilen var lite väl mycket åkafort bil för mig kännde mig som passagerare i bland trode jag skulle sitta ute på åkern i mjölby.Däck och brommsar funkade kannon för min körning.

lustigt att mina gat däck Kummho fungerade över föväntan då de är lite billigare .Men nog fick de mycket stryk däckrester osv.

det sjuka var för att komma ikapp oftast behövde jag bara putta på gasen men sen så komm kurvan = lika om my gaaahhh :-)

Tack för tips osv trevligt att träffa allla !
                        Fiat Coupe 20v turbo +

Comment

Originally posted by Freddan72
                          Ja då satt man i soffan igen efter en go dag på banan. Jag kände mig mycket ringrostig idag och fick ingen större fart på varken mig eller bilen. Det som störde mig mest var att bilen neg väldigt mycket i kurvorna. Stöddigare chassi är ett måste! Runt 1.40 låg jag. Det finns massor av tid att kapa. Runt 1.37 är nog rimligt om man kör lite mer bana och får upp tempot samt får ordning på chassit.

Så högst på önskelistan står coilovers med hårdare fjädrar (och självklart justering av dämparna) och nya r-däck. Yellowstuff beläggen och MTEC skivorna funkade bra idag. Första passet så kändes det lite svampigt men sen så blev det bara bättre och bättre. Nu gäller det bara att våga bromsa senare och mindre så man håller mer fart in i kurvan och kan gå på gas tidigare så man skjuts ur kurvan som en kanonkula. En sak är säkert: Femman låter riktigt gött! Den har ett rejält beroende framkallande sound . Man vill bara gasa mer och mer och mer. Högsta laddtrycket för dagen låg på 1.5 Bar.

Jag var uppe i 200 km/h som mest på långa rakan men det fanns mer att ge. 220km/h kan jag lätt komma upp i (om jag vågar vill säga ). Nä jag kände mig ur form. Det får det bli bättring på. Nästa år så blir det fler banmöten. Förhoppningsvis med en bättre bil

Ciao!
                          Jo, fastare chassi behöver du nog allt!

Kan tänka mig att avlasta dig ang dämpare/fjädrar... Hör av dig när byte är aktuellt så kanske vi kan komma överens...?
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

Comment

Vad har du till salu?
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

Comment

Originally posted by per
                              Vad har du till salu?
                              Menade inte att jag VILL byta, utan är intresserad NÄR (ut)byte är aktuellt.
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

Comment

Gula Koni är grejjer! Så är det bara att dra åt vid behov och åka bekvämt till banan.
                                Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Working...
                                X