Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ferrari vs. Lamborghini vs. Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ferrari vs. Lamborghini vs. Coupé

    I torsdags var jag med om en skön grej.
    Ni som bor i götet vet trafikljusen på Övre Husargatan framme nästan vid Linneplatsen. Söderut. Där finns 3 filer.
    Jag glider fram i den högra och stannar (med gnisslande bromsar ;-) ) eftersom det är rött.
    Då ser jag i mitt vänstra öga något väldigt gult. En lamborghini Gallardo! :-D
    Den glider upp i mittenfilen. Såååå snygg!!
    Sen tror jag inte mina ögon för i vänster filen glider det fram en illröd Ferrari 430 (eller 360, vet ej exakt).
    Ojojoj. Pulsen stiger :-D
    Nu har jag alltså chansen att rejsa mot italiens stoltheter!!! Stänger av AC:n och säger till tjejen att knipa mun ;-)
    Nu faaaan.
    Jag ser hur lambo-föraren hissar ner fönstret och snackar med ferrarikillen. Dom är inställda på race.
    Tror dock inte dom ser mig... hehe.
    Sen slår det om till grönt!!!
    Tyvärr något snabbare än jag är med på... buuuu... missar starten HELT! :-(
    Hinner inte varva upp nånting utan får slänga upp kopplingen direkt och jobba upp turbotrycket.
    Lambon och ferrarin kommer iväg fint.
    Stora feta cylindrar med gott bottendrag! Faan vad det vrålar till!!!
    Jag hamnar givetvis på efterkälken...
    Men sen får jag upp trycket och farten och hänger på rätt ok! Kör som faaaan.
    Varvar ur ordentligt på 2:an och fläskar på med 3:an så det står härliga till.
    Har aldrig kört så snabbt på den gatstumpen kan jag säga. Tjejen vrålar.
    Dom 2 framför mig laddar verkligen allt!
    Inte så mycket andra bilar ivägen och dom flyyyyyger iväg. Jag fortsätter stå på och tänker att det
    blir inte jag som blir stoppad först om fabror haffa skulle dyka upp. ;-)
    Innan det blir dags att peta i 4:an blir det lite väl mycke trafik och racet dör ut.
    Lambon svänger av mot slottskogen och ferrari fortsätter framåt och försvinner bort bland trafiken.
    Jag ligger något efter.. hehe.. såklart!
    Men det var jäkligt mäktigt ändå!

    Jaja... Coupén äger ju lätt Ferrarin!
    Rent företagsekonomiskt iallafall... ;-)
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

  • #2
    Å fy faaan! jevlar va ja hade saftat på! Men du får ju inte missa starterna sådär!!!!!........För övrigt så såg jag me den gula gallardon i torsdags (men de va på jobbet med jobb-bilen på hela 40hk..)
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

    Comment


    • #3
      Undrar vad de tänkte när du försökte hänga på eller såg de dig överhuvudtaget? Jag hade nog försökt hänga på jag oxå!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Jag låg och gasade från och till med en Modena på väg hem från släktingar i småland på E22an. Ända till Norrköping. Några färder upp åt 200+ osv. Jag körde först ibland och han ibland. Riktigt kul var det. Satt och pratade med min kusin i telefonen när vi kom ut ifrån söderköping. Skulle möta honom i Norrköping. Då har jag Ferrarin precis bakom mej. Precis när man kmr ut från Söderköping blir de två filigt. Kusinen är i full färd med att förklara plats. Ser Ferrarin vika ut och klipper på för fullt. Jag får Sveriges kanske största ryck "NU KOMMER DEN JAG EHHH HÖR DU!?!? FYFAN VA DEN LÅTER!!! VI HÖRS HEJ!!" till min kusin i telefon i full färd med att förklara plats att mötas. Ligger och då och små myser på 3an i 50 med telefonen i handen. Kastar iväg telefonen till baksätet. Växlar ner till 2an och stretar efter Infarten mot Norrköping sen släpper han lite och ligger å myser så att jag kan gå upp sida vid sida. Killen skrattar och morsar lite jag ger stora tummen upp Riktigt lycklig upplevelse faktiskt


        //PP
        Porsche 996 C2 -00
        Volvo V60 D3 -12

        Comment


        • #5
          ...

          ...och fy faaan alx!!!! ONCE in a liftime! Shit va ballt, en annan hade väl svimmat av bara synen av dessa......
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #6
            Kul!
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              Mäktigt Alx, synd med starten..

              Jag lyckades köra ifrån en BMW 850i på Autobahn förrförra veckan, upp mot Puttgarden. Han hade interrimskyltar så det var garanterat en nyimport som ville testa bilen lite..
              Jag låg i ca 160 när han dök upp i backspegeln - typ 1m bakom mig, trafiken lättade och jag (och BMW:n) stämplade i mattan.. vid 230 låg han faktiskt en bit efter! Trodde de var snabbare..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Mäktigt Alx, synd med starten..

                Jag lyckades köra ifrån en BMW 850i på Autobahn förrförra veckan, upp mot Puttgarden. Han hade interrimskyltar så det var garanterat en nyimport som ville testa bilen lite..
                Jag låg i ca 160 när han dök upp i backspegeln - typ 1m bakom mig, trafiken lättade och jag (och BMW:n) stämplade i mattan.. vid 230 låg han faktiskt en bit efter! Trodde de var snabbare..
                Du kanske fick honom att köra tillbaka BMW-n och handla en coupe då
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Mkt möjligt! :-)
                  Han låg länge o snokade bakom mig efter det.. Hehe
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Racea mot en svart fabriksny Porsche 911 Carrera S på motorvägen för ett tag sedan och han hade lite problem att hänga med (fick lätta på gasen en kort sekund för att han skulle komma närmare bilen så de blev extra spännande i kameran som filmade de hela ..)

                    De gick i närmare 250kph ...

                    ParkPre: Haha, skön läsning! Adrenalin eller?
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #11
                      På tal om Topphastighet....hur mycket har du haft uppe din i smooth som har ca 260HK..

                      Försvinnet toppfarts-spärren när man chippar å trimmar???

                      /allan

                      Comment


                      • #12
                        en carrera ska inte ha några problem med coupen,,,boxtern är en annan femma.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by allan
                          På tal om Topphastighet....hur mycket har du haft uppe din i smooth som har ca 260HK..

                          Försvinnet toppfarts-spärren när man chippar å trimmar???

                          /allan
                          De va de fortaste jag kört i hela mitt liv , grannen har faktiskt en exakt likadan (bilförsäljare..). Jag fick åka med på en riktig vansinnesfärd (hehe..) men minns att jag var inte helt imponerad av accset ändå :/ spontant kändes de som om min coupe gick bättre. Men han hade också en 575m maranello innan, där snackar vi accs......
                          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by allan
                            Försvinnet toppfarts-spärren när man chippar å trimmar???
                            /allan
                            Finns väl ingen fartbegränsning i Coupeerna. Med tillräckligt med effekt så kan du nog släpa bilen en bit över de där 250 den ska göra som standard. Men de där sista km/h blir nog rätt tunga, luftmoståndet ökar ju med hastigheten (^2, eller kvadratiskt har jag för mig)

                            Panda 169

                            Comment


                            • #15
                              Jag har kört min coupe över 250km/h ca 255km/h blev det helt orginal. Emilio här på forumet har kört ut mätaren på hans chippade. Så över 260km/h ska den klara av.

                              EDIT: Nu snackar vi det vi ser på mätaren. Vissa påstår att det inte riktigt stämmer.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X