Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projektstiltje, ska man sälja och för vad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Projektstiltje, ska man sälja och för vad?

    Har en 20VT från -98 i ett lånat garage. Projektet har dock drabbats av minst sagt svårartad stiltje, och andra saker lockar. Så realiteten är väl den att bilen inte kommer bli bil inom överskådlig framtid, finns så lite tid och så mycket saker som drar både tid och pengar.

    Är det nån idé att sälja en halvt nedplockad Coupé med endel fix på, eller ska hela skiten ner i metallförpackningscontainern på återvinningsstationen?

    Anledningen till att det är ett projekt över huvudtaget är vevlagerhaveri på en cylinder. Motor och låda är ur, extra block och vev finns, likaså en extra topp som följde med i affären.
    Lite annat småfix finns också, en buckla i förardörrens bakkant och lack av samma sidas framskärm. En fälg behöver renovering. Motorn är egentligen bara att dela från lådan och skicka iväg på renovering.

    Annars finns skinn, AC'n hade fint tryck när jag skruvade isär den inför sänkningen av motorn. Klarblå. 17" O.Z F1-fälgar (tre är fina ) med däck som var i stort sett nya när lagret skar.
    Övertog den som projekt, så den har stått minst tre år. Ett par extra, svaravade framskivor finns liggande. Står uppallad, men kan givetvis göras rullbar för enklare trailning. Miltalet är väl runt 12000 om jag inte minns tokigt.

    Är skiten säljbar? Vilka pengar är tänkbara då?
    Finns intresse går PM utmärkt, givetvis kommer isåfall en annons på Köp/Sälj, här är jag mer ute efter prisidéer och om det finns intresse alls.
    Projekt Få skiten att gå -07

  • #2
    Jag tror du kan få sålt det mesta på den
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      skicka upp bilder Baklucka är jag intresserad av
      *Fiat coupe Turbo 16v**Såld till Felle
      Volvo 740GLt 16v -90 *såld*
      Dacia Duster dCI -11 *stadigt framåt BILLIGT*
      Volvo V702.4T

      Comment


      • #4
        Det tror jag inte ska vara några större problem.. Men, sälja i delar är inget alternativ i nuläget, då kan hellre bilen stå till sig Varken tid eller ork att administrera alla förfrågningar på varningsblinkersknapp i mint condition och sånt som det lätt medför

        Bakluckan är kanonfin, med ankstjärten. Köp bakluckan och få resten på köpet.. Blir en dyr baklucka, då
        Projekt Få skiten att gå -07

        Comment


        • #5
          Inte sugen på att byta fälgarna mot fiat orginal+pengar? kan även tänka mig byta/bära dem så du slipper ansträngning
          Turbo é livet

          Torx måste vara djävulens påfund...

          Comment


          • #6
            Samma sak där, för ett vettigt bud är allt till salu.. som en enhet. Den som köper den för att demontera den har ju redan en spekulant på bakluckan

            Som sagt, jag är inte intresserad av att sälja i delar i nuläget. Det är bara en massa jobb och krånglar till det för min egen del, när bilen står två mil hemifrån och jag tillbringar varannan vecka i Norge. Är fullt medveten om att jag skulle kunna suga ur mer pengar ur den på så vis, har plockat ett par objekt förr.

            Det är långt ifrån ett omöjligt objekt, snarare en ganska skaplig bil. Annars hade jag inte dragit hem den i första taget. Är den inte säljbar som den står får den helt enkelt vänta in nästa anfall av ork och ambitioner, och göras iordning till busräser eller vanlig orginalbil.
            Projekt Få skiten att gå -07

            Comment


            • #7
              Okej

              Nog skulle du bli av med allt nästan om du sålde det i delar !

              Vad skulle du ha för allt ihopa då ca ? ;-)
              Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
              Fiat Coupe 20v turbo +
              Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

              Comment


              • #8
                Just det tror jag inte är något problem, det är väl antagligen själva tomkarossen som kan vara svår att bli av med. Inga fel på den dock, fullt användbar för den som behöver en sådan.

                Ingen aning om pris för allt, det är lite det jag försöker komma fram till här. Helt klart öppet för diskution, försöka hitta en nivå som båda parter kan vara någorlunda nöjd med.
                Projekt Få skiten att gå -07

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hangaround
                  Just det tror jag inte är något problem, det är väl antagligen själva tomkarossen som kan vara svår att bli av med. Inga fel på den dock, fullt användbar för den som behöver en sådan.

                  Ingen aning om pris för allt, det är lite det jag försöker komma fram till här. Helt klart öppet för diskution, försöka hitta en nivå som båda parter kan vara någorlunda nöjd med.
                  Frågan är vad man gör av en tom kaross idag? Man borde ju kunna sälja den som metallskrot o få en helt ok peng. Men då är ju frågan vad man skall säga till Vägverket för att "bli av med den"?
                  Porsche Boxster S 2002

                  Comment


                  • #10
                    jag kapade ned en fiat barchetta i smådelar och när jag ringde VV för att meddela dess öde så frågade dom om det fanns något bevis. Jag postade ett foto där jag med tigersågen kapat upp bilen i fyra delar och en näve småbråte. Detta foto tillsammans med regplåtarna dög gott för VV som lät bilen falla ut ur registret.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SteQve2
                      jag kapade ned en fiat barchetta i smådelar och när jag ringde VV för att meddela dess öde så frågade dom om det fanns något bevis. Jag postade ett foto där jag med tigersågen kapat upp bilen i fyra delar och en näve småbråte. Detta foto tillsammans med regplåtarna dög gott för VV som lät bilen falla ut ur registret.
                      Ah, Intressant!
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Re: Projektstiltje, ska man sälja och för vad?

                        Originally posted by hangaround
                        Ett par extra, svaravade framskivor finns liggande.

                        Vad har du tänk på för pris för de?
                        Kan komma o hämta de när det passar dig.
                        Svara gärna genom ett PM om du inte vill ta det här.

                        Comment

                        Working...
                        X