Announcement

Collapse
No announcement yet.

halvljus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • halvljus.

    Vad ska man göra åt det dåliga halvljuset på min Punto-00.
    Det blir som en svart vägg framför bilen det känns som om det är får lågt ställt men jag vet inte.
    Kan man ställa in ljuset mer än den elektriska som sitter inne i kupen?
    Eller ska det vara så svagt som det är? det är ju förstås inte så stora reflektorer.(alltså ändra ljusinställning)
    Ja just det sen undrar jag om det är bara jag som känt att ljusbilden blir väldigt bred,mer brevid i skogen än på vägen.
    Tacksam för tips som kan ge mig en ljusare tillvaro.

  • #2
    Jo visst kan man ställa in ljuset... åk till nån verkstad som har den lilla "instrumentet" som man mäter ljusbilden med där kan du se om de är fel justerade...

    Ett annat tips är byt glödlampor de gör STOR skillnad! Nått som jag kör på är Philips Premium i Stilon (De fick jag installerade vid köp av bilen) och har kört samma lampor i Tipon och man märker klar skillnad mot andra lampor...

    Premium ger 30% mer ljus än andra lampor...

    Sedan finns det Philips VisionPlus som jag inte testat men de ska ge 50% mera ljus och har lite kallare färg lite mot blått vilket jag tycker är bra för ögonen oxå...

    Dessa lampor är lite dyra oxå men jag tycker de är värda pengarna...

    Lite varning här låter som en säljare här men jag är så nöjd med mina lampor
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      halvljus

      Sätt in philips vision plus 50% mer ljus.
      Värda varenda krona.
      Istället för ett pissgultljus får du ett mycket distinkt vitt ljus.

      Comment


      • #4
        Re: halvljus

        Originally posted by martin isaksson
        Sätt in philips vision plus 50% mer ljus.
        Värda varenda krona.
        Istället för ett pissgultljus får du ett mycket distinkt vitt ljus.
        Vad kostar vision plus? Värt att testa vid nästa lampbyte...
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          halvljus

          Har du h7 kostar dom runt 280:- för två
          H4 och H1 är billigare

          Comment


          • #6
            kolla klasse "billampor"

            http://www.clasohlson.se/shop/store/...1%3A09%3A40+AM
            Last edited by pazzo; 14 December 2004, 10:23.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Re: kolla klasse

              Klasse säljer väl inte philips lampor till bilen?

              www.sga-ab.se säljer de kan vara något billigare...
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                dom säljer general electric billampor :-) 50-60% +

                Originally posted by 84jr0
                Klasse säljer väl inte philips lampor till bilen?

                www.sga-ab.se säljer de kan vara något billigare...
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #9
                  HALVLJUS

                  Köp inte någon kopia som heter liknande!
                  Ljusbilden är sällan rak ock riktig på billiga lampor!
                  H4 som du förmodligen har kostar 195:- för 2 på TH Pettersson i göteborg.

                  Comment


                  • #10
                    Pazzo

                    Dessa har jag inte testat... de kan oxå vara värda att testa!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Pontus

                      Hej nu har jag satt i nya starkare Philips vision och det blev visserligen vitare ljus och det blev en viss effekt men det är fortfarande problem med att ljuset slutar så tvärt.
                      Jag tror att det lutar åt ljusinställning men hur fixar man det måste man till verkstad eller kan man fixa det hemma i garaget?
                      mvh Pontus

                      Comment


                      • #12
                        halvljus

                        För att få en ljusbild som inte bländar bör du åka till en verkstad.
                        Du kan ju alltid kolla mot en vit vägg. ha en annan bil att jämföra höjden på ljuset med. Men som sagt, för helt rätt bild, åk till en verkstad.

                        Comment


                        • #13
                          Pontus

                          Ok jag är med men rent praktiskt hur gör man för att testa detta själv?
                          Var ska man ge sig in och skruva.Hittar inte var man ska göra själva inställningen det är ju inte direkt en Volvo.
                          Det är en punto -00

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pontus

                            Originally posted by ponna1
                            Ok jag är med men rent praktiskt hur gör man för att testa detta själv?
                            Var ska man ge sig in och skruva.Hittar inte var man ska göra själva inställningen det är ju inte direkt en Volvo.
                            Det är en punto -00
                            Det är nästan omöjligt att avgöra själv om man inte har den lilla instrumentet som man lyser i... som sagt åk till en verkstad och ställ in de rätt kan inte kosta mycket och vad kan det ta kanske 5min för de att fixa!

                            Annars känner jag folk som fick sina ljus inställda av besiktningsmannen på bilprovningen vid besiktning...
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Det är lättast att be en tjej att besikta bilen,,,
                              I allafall i karlstad, om man vill ha hjälp med ljusinställning,,
                              Skämt åsido de brukar vara hjälpsamma med sådant förutsatt att det inte sitter fast eller är svåråtkomligt och i mån av tid,, Det kan ju vara mycke å göra där med,,
                              //Danne
                              A tosser is a tosser, no matter what mode of transport they're using

                              Comment

                              Working...
                              X