If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har stött på ett problem..! Tänkte köra med x1/9 ans växellåda, men det verkar som om det inte går.. ja ja bara att ta turbo lådan då.
Får antagligen skära lite därbak för att ge utrymme för lådan sedan måste man bygga nytt växellänkage och göra om kopplingsmekanismen... verkar som man kan ta uno 75 drivaxlar.
Måste få bilen körbar i veckan.. men jag vill ha i en annan turbo och kamaxel spridare osv.
Vill inte använda kopplingen som sitter på x1/9 an då den antagligen inte kommer orka med lite mer laddtryck..eller passar turbons koppling på x1/9 svänghjul? Det måste jag kolla upp!
Borrade du bara upp ett hål för givaren till kransen?
Det som talar emot är att den är 4 växlad och antagligen klenare.. Men min tid är knapp, och om det ska bli någon körning i sommar så kan ju orginallådan vara ett alternativ ändå...
Unot boromsarna passade iallafall bolt on... undrar om man behöver en regulator till bromsarna? isåfall kan jag nog bygga om den som sitter på unon..
Tänkte använda instrumentpanel från unon oxå, den är ju så fräck (-90 och framåt)
Comment