Hej,
Det är väl dags att presentera mitt projekt “Fler pållar under locket”. Har under de 5 åren som jag har haft min Coupé uppgraderat väghållning & bromsar så nu har det blivit dags för att massera motorn.
Jag kommer att montera en FMIC från Pro Alloy och byta till en GT28RS snurra och till detta ett rostfritt 3” inkl racekat(100 cpsi) från turbo & bakåt vilket avslutas med ett 4” ovalt utblås.
För att få att allt fungera så kommer det att bytas spridare & även modifiera/öka diametern till luftmassemätaren samt ett stort luftfilter. Till detta också en kraftigare bränslepump (Walbro 255). Vet inte om jag måste byta bränsletrycks regulator också?
För att få detta att fungera tillsammans så hade jag tänkt använda ett SMT6. Men mappningen låter jag någon annan göra.
Om det blir som jag tänkt mig så byter jag även koppling till en kraftigare (Helix).
Hade tänkt montera en oljetemp mätare också eftersom att LE:n har en voltmätare istället. Kan vara bra att hålla koll på oljetempen nu när turbon får jobba lite mer.
Lutar också att jag flyttar batteriet till bagaget också, både för viktfördelningen och för att jag behöver bättre plats för det modifierade luftmasseröret.
Det var nog det mesta för tillfället (har säkert glömt något).
Jag lägger upp bilder eftersom delarna börjar trilla in.
Pär
Det är väl dags att presentera mitt projekt “Fler pållar under locket”. Har under de 5 åren som jag har haft min Coupé uppgraderat väghållning & bromsar så nu har det blivit dags för att massera motorn.
Jag kommer att montera en FMIC från Pro Alloy och byta till en GT28RS snurra och till detta ett rostfritt 3” inkl racekat(100 cpsi) från turbo & bakåt vilket avslutas med ett 4” ovalt utblås.
För att få att allt fungera så kommer det att bytas spridare & även modifiera/öka diametern till luftmassemätaren samt ett stort luftfilter. Till detta också en kraftigare bränslepump (Walbro 255). Vet inte om jag måste byta bränsletrycks regulator också?
För att få detta att fungera tillsammans så hade jag tänkt använda ett SMT6. Men mappningen låter jag någon annan göra.
Om det blir som jag tänkt mig så byter jag även koppling till en kraftigare (Helix).
Hade tänkt montera en oljetemp mätare också eftersom att LE:n har en voltmätare istället. Kan vara bra att hålla koll på oljetempen nu när turbon får jobba lite mer.
Lutar också att jag flyttar batteriet till bagaget också, både för viktfördelningen och för att jag behöver bättre plats för det modifierade luftmasseröret.
Det var nog det mesta för tillfället (har säkert glömt något).
Jag lägger upp bilder eftersom delarna börjar trilla in.
Pär
Comment