Tanken med den här tråden är att dela med mig av bilder och kanske ge inspiration till andra. Eller helt enkelt bara njuta av lite coupébilder som kommer att postas allt eftersom jag känner för det.
Bakgrund: Jag införskaffade mig en 20VT på hösten 2006. Hann köra den ca 5 ggr innan den ställdes av för vintern och arbetet med uppfräschning började.
------------------------
Fixat under hösten / vintern 2006:
Reparationer:
* Växelspakens centreringsmekanism lagad.
* Blinkersspakens retur fixad (se min guide).
* Bromsoken renoverade (hos bil & industribromsar).
* AC'n har reparerats (hos aircondcenter på söder).
Tuning / uppgraderingar:
* Nytt luftfilter (Apexi direct air).
* Nya belägg (Black Diamond FT399)
* Bromsvätska bytt (Motul RB 600).
* Kylvätska utbytt och kylsystemet rensat (nya Paraflu).
* Nya stift (NGK BKUR7ET).
* Engine Clean (invändig).
* Ny motorolja (Motul 300V 5W40)
* Blueflame 2.75" avgassystem med metallisk racekat monterat.
* Gtech1 chip installerat.
Styling / utseende
* Ordentligt tvättad och städad.
* Skinnklädselbehandling.
* Bättrat på lacken och fixat stenskott.
* LE-kjolar (Mariusz).
* Zender-front (Mariusz).
* Nya fräscha spacers till hjulen (Novitec).
* 12" JBL-bas i reservhjulsbaljan.
------------------------
Planer för framtiden
Nya däck är mer eller mindre beställda.
Till säsongen 2008:
* Professionell lack och plåt -behandling.
* Ny starkare koppling.
* Trimma? (vet mer efter första säsongen).
* Ny stötfångare bak om jag hittar någon som jag gillar bättre än org.
* Ny stereo, troligtvis en JVC kd-avx33. Eventuellt köper jag en redan sommaren 2007.
--------------------------------------
Lite länkar:
Mitt motorljud -07 med för svag koppling: http://www.sweit.com/motorljud_divx.avi (ca 36MB divx)
Bänkningen -07: http://www.x-set.se/MVI_8418_1_divx_640.avi (ca 24MB divx)
---------------------------------------------------------------------------------
Söndagen den 4:e mars tog jag ut bilen för första gången i år. Det var första gången jag starta den sen alla modifieringar och reparationer. Det var lite pirrigt, men den starta utan några problem och gick som en klocka! Jag är mycket nöjd med bromsarna, även om dem gnisslade lite mer än vad jag hade räknat med. Jag har betydligt bättre bromsverkan nu än tidigare!
Här kommer lite vårbilder på bilen.
Bild1: Kontrollerar att kylaren fungerar och fyller på till rätt nivå. Bilen blir såå glad över att äntligen få andas lite frisk luft.
Bakgrund: Jag införskaffade mig en 20VT på hösten 2006. Hann köra den ca 5 ggr innan den ställdes av för vintern och arbetet med uppfräschning började.
------------------------
Fixat under hösten / vintern 2006:
Reparationer:
* Växelspakens centreringsmekanism lagad.
* Blinkersspakens retur fixad (se min guide).
* Bromsoken renoverade (hos bil & industribromsar).
* AC'n har reparerats (hos aircondcenter på söder).
Tuning / uppgraderingar:
* Nytt luftfilter (Apexi direct air).
* Nya belägg (Black Diamond FT399)
* Bromsvätska bytt (Motul RB 600).
* Kylvätska utbytt och kylsystemet rensat (nya Paraflu).
* Nya stift (NGK BKUR7ET).
* Engine Clean (invändig).
* Ny motorolja (Motul 300V 5W40)
* Blueflame 2.75" avgassystem med metallisk racekat monterat.
* Gtech1 chip installerat.
Styling / utseende
* Ordentligt tvättad och städad.
* Skinnklädselbehandling.
* Bättrat på lacken och fixat stenskott.
* LE-kjolar (Mariusz).
* Zender-front (Mariusz).
* Nya fräscha spacers till hjulen (Novitec).
* 12" JBL-bas i reservhjulsbaljan.
------------------------
Planer för framtiden
Nya däck är mer eller mindre beställda.
Till säsongen 2008:
* Professionell lack och plåt -behandling.
* Ny starkare koppling.
* Trimma? (vet mer efter första säsongen).
* Ny stötfångare bak om jag hittar någon som jag gillar bättre än org.
* Ny stereo, troligtvis en JVC kd-avx33. Eventuellt köper jag en redan sommaren 2007.
--------------------------------------
Lite länkar:
Mitt motorljud -07 med för svag koppling: http://www.sweit.com/motorljud_divx.avi (ca 36MB divx)
Bänkningen -07: http://www.x-set.se/MVI_8418_1_divx_640.avi (ca 24MB divx)
---------------------------------------------------------------------------------
Söndagen den 4:e mars tog jag ut bilen för första gången i år. Det var första gången jag starta den sen alla modifieringar och reparationer. Det var lite pirrigt, men den starta utan några problem och gick som en klocka! Jag är mycket nöjd med bromsarna, även om dem gnisslade lite mer än vad jag hade räknat med. Jag har betydligt bättre bromsverkan nu än tidigare!
Här kommer lite vårbilder på bilen.
Bild1: Kontrollerar att kylaren fungerar och fyller på till rätt nivå. Bilen blir såå glad över att äntligen få andas lite frisk luft.
Comment