Igårkväll var jag och Freddan på utflykt på landet. Men det var ingen picknick vi hade.
Istället var det bänkningsdax!!
Vi besökte ett ställe som finns i Björketorp/Horred, en bit utanför Göteborg. Mycket kunnig/trevlig man
som bla jobbar med Volvo's STCC-stall.
Jag har gjort en del på min bil denna säsongen, läs här för mer info:
http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8895
Kortfattat kan man säga att jag petat i en Garrett GT28RS.
Har kört en del i vår/sommar med nya turbon utan att riktigt ha koll vilken prestanda bilen har samt om allt
är rätt inställt/iskruvat.
Men nu har jag svart på vitt att allt arbete och möda med meckandet har gett fina siffor och fina värden.
Resultatet då?
320 hk / 390 Nm
Första körningen hade jag typ 300 hk. Men vi såg då att bilen gick för fett (för mycket bränsle).
Skruvade ner bränsletrycksregulatorn lite och vid nästa körning blev luft/bränsle-blandningen riktigt bra
och vipps hade jag 20 extra hästkrafter.
Mycket rolig kväll och väldigt intressant. Lärde mig en hel del!
Kändes inte helt bekvämt i början att slänga varvräknaren i varvtalsstoppet.
Men efter några körningar kändes det hur bekvämt som helst!
Det kommer kurvor, oroa er inte
Istället var det bänkningsdax!!
Vi besökte ett ställe som finns i Björketorp/Horred, en bit utanför Göteborg. Mycket kunnig/trevlig man
som bla jobbar med Volvo's STCC-stall.
Jag har gjort en del på min bil denna säsongen, läs här för mer info:
http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=8895
Kortfattat kan man säga att jag petat i en Garrett GT28RS.
Har kört en del i vår/sommar med nya turbon utan att riktigt ha koll vilken prestanda bilen har samt om allt
är rätt inställt/iskruvat.
Men nu har jag svart på vitt att allt arbete och möda med meckandet har gett fina siffor och fina värden.
Resultatet då?
320 hk / 390 Nm
Första körningen hade jag typ 300 hk. Men vi såg då att bilen gick för fett (för mycket bränsle).
Skruvade ner bränsletrycksregulatorn lite och vid nästa körning blev luft/bränsle-blandningen riktigt bra
och vipps hade jag 20 extra hästkrafter.
Mycket rolig kväll och väldigt intressant. Lärde mig en hel del!
Kändes inte helt bekvämt i början att slänga varvräknaren i varvtalsstoppet.
Men efter några körningar kändes det hur bekvämt som helst!
Det kommer kurvor, oroa er inte
Comment