Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Intressekoll: 20VT motor / reservdelsbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • S: Intressekoll: 20VT motor / reservdelsbil

    Tänkte kolla om det finns något intresse för en 20VT motor som gått ca 9000 mil. Fungerar perfekt, kamrem bytt för ca 800 mil sen. Servicebok finns.

    Alternativt bud på hela bilen. Den är ganska mos, men mycket är fortfarande okej, framförallt under huven.


    Jag vill alltså inte ha några bud på enskilda delar, det kommer i så fall senare om jag säljer motorn eller väljer att inte sälja hela bilen som den står.

    PRIS: BUD
    http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
    http://www.garaget.org/?car=38250

  • #2
    Jag är eventuellt intresserad av en komplett motor om det är till rätt pris. Står i valet och kvalet att reparera eller byta motor helt. När du skriver 20vt menar du 20v turbomotorn eller?

    Fnns det några garantier på att motorn är i så bra skick du skriver? Att sätta in en motor som är i sämre skick än min kommer bli kostsamt i slutändan :P Är motorn orginal eller trimmad?

    Säg ett pris du hade tänkt dig så kan man ju fundera på det. Har fortfarande några saker att undersöka om min egen motor går att rädda till ett bra pris.

    Comment


    • #3
      Kan hoppa in och säga att Aloha säljer en 20v TURBO motor. Resten får han förklara.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Är också eventuellt intresserad av motorn. Anser också att det är lättast att du säger ett pris så får jag fundera över det då.

        Kan också behöva en dörrklädsel till vänsterdörren, något du säljer ?

        Comment


        • #5
          Garanti o garanti.. Jag kan inte garantera att motorn inte havererar dan efter att du har satt i den i din bil. Men den har gått 9000 mil och har inte rasat än, så den lär ju inte göra det dom närmaste 9000 milen heller om du tar väl hand om den. Det som finns är serviceboken, och jag har varit väldigt nogrann när det gäller oljebyten m.m. då bilen har varit i min äga. Motorn är trimmad sen ca 600 mil tillbaka. Läs gärna min projekttråd för att få en uppfattning om bilen.

          Sen går det ju självklart att starta upp motorn, den sitter ju kvar i bilen så som det är nu.

          Hur som helst så kommer jag inte att sälja motorn än, jag måste få tag i en ny bil först. Har haft lite otur och missat ett par riktigt intressanta objekt. Men skola och jobb kommer före så det är inte så mycket att göra åt saken. Målet är dock att ha en ny bil i februari och då kommer jag också att veta vilka delar som blir aktuella för försäljning.

          Har dock hört mig för litegrann och fått motorn värderad till någonstans runt 25 000 - 30 000 kr. så det är ungefär vad jag förväntar mig. Är någon av annan åsikt eller har några frågor så får ni gärna kontakta mig. Men någon försäljning kommer inte att vara aktuell innan jag har den nya bilen vilket jag just nu siktar in mig på ska vara avklarat i februari.

          EDIT: Med "motor" avses alltså en komplett motor med växellåda och turbo m.m.
          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
          http://www.garaget.org/?car=38250

          Comment


          • #6
            ok, det är på tok för mycket för en begagnad motor med dem miltalen i min mening. Kan ju köpa en komplett crate engine för 4000euro på coupeteile.de eller importera en från storbrittanien för drygt 12000kr som gått betydligt mindre.

            Comment


            • #7
              Originally posted by mhbio01
              ok, det är på tok för mycket för en begagnad motor med dem miltalen i min mening. Kan ju köpa en komplett crate engine för 4000euro på coupeteile.de eller importera en från storbrittanien för drygt 12000kr som gått betydligt mindre.
              Får nog instämma, har för mig att Togge sålde sin kompletta för motsvarande 1000pund (13tusen).

              Comment


              • #8
                "Har dock hört mig för litegrann och fått motorn värderad till någonstans runt 25 000 - 30 000 kr."

                Drömmare!

                Comment


                • #9
                  Mycke snack... Det är som sagt inte JAG som har värderat motorn.

                  Hittar ni en billigare motor så tycker jag definitivt att ni ska slå till på den!

                  Tills vidare finns den här annonsen här och jag fortsätter sökandet efter en ny bil i mån av tid.
                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                  http://www.garaget.org/?car=38250

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Aloha
                    Mycke snack... Det är som sagt inte JAG som har värderat motorn.

                    Hittar ni en billigare motor så tycker jag definitivt att ni ska slå till på den!

                    Tills vidare finns den här annonsen här och jag fortsätter sökandet efter en ny bil i mån av tid.
                    Hej Aloha!

                    Sälj inte drivlinan, köp den här istället och sätt i dina grejer:

                    http://cgi.ebay.de/Fiat-Coupe-20V-Tu...QQcmdZViewItem

                    Precis rätt färg och enbart det du behöver!
                    à la London designmarknad - www.alalondon.se

                    Comment


                    • #11
                      OOOoootroligt, bara att plocka ihop
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by pazzo
                        OOOoootroligt, bara att plocka ihop
                        Någon som har Alohas telefonnnummer? Han verkar inte vara här särskillt mycket... Vi borde ringa honom (gör det gärna om jag bara hade haft numret...)
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rask
                          Någon som har Alohas telefonnnummer? Han verkar inte vara här särskillt mycket... Vi borde ringa honom (gör det gärna om jag bara hade haft numret...)
                          Han har redan läst tråden... resten är upp till honom!
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by 84jr0
                            Han har redan läst tråden... resten är upp till honom!
                            Hur vet du det?
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by rask
                              Hur vet du det?
                              Jag hade inte skrivit om jag inte vetat
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X