Som ni sett under köpes, så har jag sökt ett tändningslås.
Men nu har nu fått lära mig nåt nytt, på gamla dar
Jag behöver inget nytt tändningslås - har lyckats reparera rattlåset. Och då fick jag lära mig något nytt, när jag plockade isär.
Rattlåset sitter inte i tändningslåset, utan separat monterat under ratten. Så man måste bort med ratten, och då kommer man åt. När jag drog bort ratten, så trillade låsdelen ner på golvet.
Med lite fil/puts, och en massa WD40, så fick jag igång låset.
Men det styrs från tändlåset, men är separat.
Så alla med Tipo/Tempra, och kanske andra modeller av Fiat - kolla detta först, om rattlåset inte funkar.
Jag har inte stött på denna lösning förut, men jag har inte heller haft något problem med rattlås förut på mina Fiabilar.
Bytte för länge sen tändningslås på 131:an, men det var som ett vanligt lås, så som jag varit van att det sett ut, med en kolv som man ser tydligt i samma enhet med tändlåset.
Ni andra som skruvat med Fiat 90-talare, berätta hur det sett ut på dessa bilar.
Men nu har nu fått lära mig nåt nytt, på gamla dar
Jag behöver inget nytt tändningslås - har lyckats reparera rattlåset. Och då fick jag lära mig något nytt, när jag plockade isär.
Rattlåset sitter inte i tändningslåset, utan separat monterat under ratten. Så man måste bort med ratten, och då kommer man åt. När jag drog bort ratten, så trillade låsdelen ner på golvet.
Med lite fil/puts, och en massa WD40, så fick jag igång låset.
Men det styrs från tändlåset, men är separat.
Så alla med Tipo/Tempra, och kanske andra modeller av Fiat - kolla detta först, om rattlåset inte funkar.
Jag har inte stött på denna lösning förut, men jag har inte heller haft något problem med rattlås förut på mina Fiabilar.
Bytte för länge sen tändningslås på 131:an, men det var som ett vanligt lås, så som jag varit van att det sett ut, med en kolv som man ser tydligt i samma enhet med tändlåset.
Ni andra som skruvat med Fiat 90-talare, berätta hur det sett ut på dessa bilar.
Comment