Får väl dra igång en diskution om SUV-ar lr så kallade stadsjeepar.
Vad tycker ni om dessa, bra eller dåligt/onödigt i stan? Fiat har ingen riktig SUV i dagsläget som säljs i Sverige. Däremot har jag för mig att Hyndai säljer bra med Santa Fe och nu även Tucson, de finns överallt.
Med risk för påhopp och hatbrev
tycker jag att Tuscon ser helt OK ut, skulle kunna tänka mig att köra runt en sådan.
Rätt sjyst att åka runt i en SUV vintertid när det blir mycket snö, och när man ska till fjällen och så, det negativa med Tuscon är "fake" 4WD. Den kopplas bara in vid behov, dvs vid hjulspinn tex. Sen kan man lasta dessa ordentligt.
Nackdelen är skatt och försäkring...
Vad tycker ni om dessa, bra eller dåligt/onödigt i stan? Fiat har ingen riktig SUV i dagsläget som säljs i Sverige. Däremot har jag för mig att Hyndai säljer bra med Santa Fe och nu även Tucson, de finns överallt.
Med risk för påhopp och hatbrev
tycker jag att Tuscon ser helt OK ut, skulle kunna tänka mig att köra runt en sådan.Rätt sjyst att åka runt i en SUV vintertid när det blir mycket snö, och när man ska till fjällen och så, det negativa med Tuscon är "fake" 4WD. Den kopplas bara in vid behov, dvs vid hjulspinn tex. Sen kan man lasta dessa ordentligt.
Nackdelen är skatt och försäkring...

Comment