Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilpriser.se

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilpriser.se

Tjena

Hittade den här sidan, www.bilpriser.se, och kollade för skojs skull upp vad Fiat Coupé värderas där. Till min förvåning såg ja att på privatmarknaden värderas den turbolösa coupén från 95,direktimport runt 20.000kr max! =O

Turbomodellen (16VT 95) ligger på 40.000kr max.

20VT från 97 70.000kr.

Herregud, då säljs ju bilarna till riktigt överdimensonerade priser i vissa fall på privatmarknnaden egentligen, en turbolös har i alla annonser ja sett legat på allt från 30k till 50k typ, och turbomodellerna på uppemot 80k.

Snacka om att alla vi som kör Coupé iaf kan känna sig grundlurade =( Har ej kollat upp andra bilar, förutom en Toyota Celica import -95a, värderas ju fan uppemåt 60k!
    Last edited by Joksi; 23 April 2006, 16:39.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
    Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Re: Bilpriser.se

Originally posted by Joksi
    Tjena

Hittade den här sidan, www.bilpriser.se, och kollade för skojs skull upp vad Fiat Coupé värderas där. Till min förvåning såg ja att på privatmarknaden värderas den turbolösa coupén från 95,direktimport runt 20.000kr max! =O

Turbomodellen ligger på 40.000kr max.

Herregud, då säljs ju bilarna till riktigt överdimensonerade priser på privatmarknnaden egentligen, en turbolös har i alla annonser ja sett legat på allt från 30k till 50k typ, och turbomodellerna på uppemot 80k. 80k är ju det DUBBLA mot vad den sidan värderar en turbomodell =O

Snacka om att alla vi som kör Coupé iaf kan känna sig grundlurade =( Har ej kollat upp andra bilar, förutom en Toyota Celica import -95a, värderas ju fan uppemåt 60k!
    jamen jag tycker det är inte mycket och säga om priserna som är på blocket det är endå gansle rimliga vad får du under 40 000 som är så sportig ? typ en volvo 940 och vad är det för bil när du kan åka fiat
    Fiat coupe 16VT

Comment

Visst visst, grundlurade eller ej, man kan inte göra mycket mer än att just följa majoriteten. Vill de flesta ha ett visst pris, då får man ju vara beredd och betala detta. Men tycker ändå det är lite konstigt och allmänt oroväckande, eftersom denn här sidan verkar användas av fackmänniskor och försäkringsbolag bl.a, så innnebär det vissa problem vid otur som att få sin bil stulen!

Då ersätter ju med allra största sannolikhet försäkringsbolagen bilen efter en sådan här typ av värdering, men man själv kanske betalat det dubbla! =O

Jag vet bara att vad jag kunnat se av alla annonser här i Sverige så haar ja då inte lyckats hitta en enda Coupe 16v 2.0 95a för 15-20.000kr =S

De billigaste jag sett är kanske 35.000kr!

Mvh
      Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Shit Majbritt!

Värst vad stålar jag ska få för min Marea. Tråkigt nog är de likvärdiga på Blocket mycket billigare så jag borde alltså inte alls få de uppskattade priset.

Min Panda finns ju inte ens med... Får jag inte en krona för den då? ;D
        Last edited by EKKEPEKKE; 23 April 2006, 23:18.
        EKKEPEKKE

Marea W 1,6 -00
        Panda 4x4 -88 -såld
        Aprilia ETV-1000 -01

Comment

Det är bilpriser.se som är grundlurade, inte vi..!
          Last edited by per; 24 April 2006, 10:43.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

Comment

ja dom verkar då inte stämma med marknadspriser als :/
            With great power comes the bitches
            Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
            Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
            Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Comment

Nej, tycker inte jag heller...

Mvh
              Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Det verkar taget helt ur luften. Branschens inbytespriser bestäms i stort av ett antal försäljningar där man tittar på ett snittpris. Mej veterligen har de låga priserna aldrig varit aktuella. Sedan har ju coupen och barchetta fördelen med att vara entusiastbilar, vilket gör att priserna brukar hålla sig bättre

Comment

Jag tycker personligen att det ska vara mera prisskillnad mellan 16v och 16vt än vad det är idag, 16v ska vara billigare.

Kan räkna upp lite bilar som har överpris:
                  200sx s13
                  Honda CRX eller Honder överhuvudtaget.
                  Volvo 240/740

Men det är efterfrågan som styr ovanståene bilar är typiska ungdomsbilar.

Vissa är duktiga på värdering även när det gäller coupen vet jag när jag letade bil men även 200sx s14 som polaren är ute efter. Dessa ligger allt mellan 60 - 110 000kr, de som är orginal är i regel billigare vilket är bara bra. Har man satt på 18" fälgar kan man fan inte kräva 30 000kr mer för bilen!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Hej Dusan,

Tack för att du använder våran värderingstjänst bilpriser.se.

Modelldatabasen för bilpriser.se innehåller för närvarande över 5000 bilmodeller, risken för felvärderingar finns.
                    Vi skall snarast se över den aktuella bilmodellen enligt nedan.

Vi uppskattar din uppmärksamhet och synpunkter rörande Fiat Coupé.

Mvh / Kundtjänst bilpriser.se

Mvh
                    Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Min 20v Turbo -98 beräknar de till ca upp till 91000:-.
                      Då känns min annons på 79000 rätt ok i pris då.

Comment

Då fick jag javligt bra pris på min om det nu stämmer.

Köppris 112 300 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
                        Privatpris 94 000-103 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Originally posted by Joksi
                          Hej Dusan,

Tack för att du använder våran värderingstjänst bilpriser.se.

Modelldatabasen för bilpriser.se innehåller för närvarande över 5000 bilmodeller, risken för felvärderingar finns.
                          Vi skall snarast se över den aktuella bilmodellen enligt nedan.

Vi uppskattar din uppmärksamhet och synpunkter rörande Fiat Coupé.

Mvh / Kundtjänst bilpriser.se
                          Dom har inte en susning alltså....
                          With great power comes the bitches
                          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Comment

Working...
                          X