Har sett lite angående denna firma här på forumet. Vad gäller egentligen är det ett gäng bluff makare. Eller går det att handla bil där ifrån????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ItalAuto Skövde
Collapse
X
-
Jag var där i våras och var spekulant på en Coupé 20V Turbo. Jag fick intryck av att det var en seriös firma, men jag kan säkert ha fel....... Det blev ingen affär den gången. (Bilen såldes dan innan jag bestämmde mej)
Det finns ju andra här som har mindre trevliga erfarenheter av den firman, efter vad jag kunnat läsa...Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
Volvo V50 T5 -05
-
Jag skulle då tänka mig för både en och två gånger innan jag skulle köpa en bil därifrån i alla fall..
Se länk: http://www.zatzy.com/forum/showthrea...light=italautoPå sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
http://www.garaget.org/?car=63213
Comment
-
Jag köpte min coupe där för över 3 år sedan och har aldrig haft några problem med dom! Har även haft bilen på service där och det var inga som helst problem med kvaliten på det arbetet heller!
/TonySDE Racing
Coupe 20VT-97 under konstruktion
Marea Weekend HLX-97 påställd
Punto 75 SX-98 påställd
Tipo 1,4ei-94 såld
Comment
-
Tony
Jobbar du natt? postat 4.54...
Comment
-
Originally posted by Tony
Jag köpte min coupe där för över 3 år sedan och har aldrig haft några problem med dom! Har även haft bilen på service där och det var inga som helst problem med kvaliten på det arbetet heller!
/Tony
Otherwise they wouldn't be in business till.
However, I had a bad experience with them... and my advice is that anyone buying a car from there, should be extra vigilant, and get everything (EVERYTHING) that you discuss and agree on written on paper and signed.
If they say they will fix a little this or a little that, GET IT IN WRITING. If they will not write it down, walk away.
I had a nightmare with Ital Auto, and whilst they are all nice people, they turned thier back on me and my car when the going got tough......
They deserve the bad press, if you leave your car there for service.... be careful... You have been warned.
Anyone can change oil and grease the door locks.... but they were totally unable to carry out simple repair and diagnostic work on my Integrale... they fitted the cylinder head without setting the valve clearances so that the valves were staying open when the engine was warm........
And that is just one small thing of many.....
I don't know if I have mentioned it on this forum, but I have on others.....
I bought my car in November.......
6 months later I was able to drive it without problems!
Be Careful.
Ciao..
Mike.
Comment
-
Ta´t lungt...
Läser man på alfa-klubbens hemsida så verkar det finnas en hel del som inte har så mycket gott att säga om Ital-Auto. En kille i barchetta-klubben köpte sin bil där och han är nöjd även om han inte fått sitt överdragsskydd ännu.
Men även om det är många saker som kan sägas om Ital-auto så kan dessa saker säkert sägas om alla andra bilfirmor oxå!
/Mattias
www.barchetta.se
Comment
-
Per!
Stämmer bra det!SDE Racing
Coupe 20VT-97 under konstruktion
Marea Weekend HLX-97 påställd
Punto 75 SX-98 påställd
Tipo 1,4ei-94 såld
Comment
Comment