Announcement

Collapse
No announcement yet.

S: Sportstolar, fällbara. Konstläder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• S: Sportstolar, fällbara. Konstläder

Säljer nu mina två stolar som jag inte kommit mig för att montera i bilen. De har bara hamnat på vinden och samlar damm så någon annan har nog mer glädje av dem.
    Stolarna är fällbar och skjutbara, skenor ingår. De är som sagt aldrig monterade så de är i gott skick.

Vill minnas att jag gav 2500kr för dem när jag köpte dem av epostiljon här på formuet. Så 2000kr blir väl bra.
    De kan med fördel hämtas i Malmö annars kan jag skicka det via bussgods.

Lånar epsotiljons gamla bild på dem, kan ordna fler bilder om det önskas.
    Coupé 20VT -99 - Projekttråd

Hej Axl!

Såg stolarna du har till försäljning. Jag har en Barchetta som längtar efter läderstolar. Vet du om dina stolar passar på Barchetta 1998? Kan du ta mått: höjd, bredd o djup på stolen.

MVH

TS

Comment

Hej,

Jag vet inte om de passar, de passar i Coupé:n men man måste göra egna fästen, de är inte bolt on.
      Jag kan mäta upp stolarna i kväll och återkomma.

Obs, det är alltså konstläder, inte äkta.

/Axel

Comment

OK, återkom med mått. MVH. Har du möjlighet att ta ett foto underifrån så infästningssystemet syns så kan det underlätta beslutet.

TS

Comment

Hej,

Tar mått i kväll hann tyvärr inte i går, kan även ta lite fler bilder från olika vinklar.
          Ska se om jag inte kan hitta mina CAD-ritningar på de fästen jag gjorde till stolen, där finns nog alla mått med god noggrannhet.
          Har nog några påbörjade fästen som ligger också som du kan få med, fast jag vet inte om det är samma hålbild på Barchettan som på QPn..

/A

Comment

Var uppe en sväng på vinden i går kväll.

Stolarna har följande dimensioner:
            Stolens totala höjd ståendes på golvet, ryggstöd justerat 90 grader från golvet ger 900mm. Justerar jag ryggstödet till en "normal" sittposition är det 860mm.
            Totala bredden på stolsryggen är 530mm som bredast nere strax över höfterna sen smalnar den av till 500mm uppe vid axlarna.
            Totala bredden på sittdynan är 520 och dess längd är 570 från kant till kant.
            Höjden på sittdynan är 100mm längst bak mot ryggstödet där man sitter, något högra framtill under låren.

Infästningshål på skenor:
            Bredd mellan skenorna/infästningshålen är 345mm
            I längdled är det 280mm mellan de ovala hålen och de två bakre hålen ligger 310 respektive 320mm från det främre ovala hålet.

Några bilder, ursäkta att de är lite gryniga, det är inga bra ljusförhållanden på vinden...

Comment

Finns fortfarande till salu

Comment

Sålda!

Comment

Working...
                X