If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by GlennE förklara gärna varför =)
Fler coupe ägare som har H&R som är nöjda känner ingen med Hörmann för det första, för det andra så är H&R välkänt märke och tror inte grejerna kan vara dåliga samt att jag känner personer som har H&R som är mycket nöjda. I slutändan tror jag det är samma sak med annat märke på sig.
Originally posted by 84jr0 Fler coupe ägare som har H&R som är nöjda känner ingen med Hörmann för det första, för det andra så är H&R välkänt märke och tror inte grejerna kan vara dåliga samt att jag känner personer som har H&R som är mycket nöjda. I slutändan tror jag det är samma sak med annat märke på sig.
Nöjd?
Jag har H&R (35mm) och är ju helt klart nöjd med det sänkta stuket men H&R är relativt mjuka som jag uppfattat det och jag vet inte om det är fjädrarna eller dämparna men jag upplever med detta när man pressar genom rondeller ;]..när man har mer cash ska jag helt klart uppgradera till bättre dämpare och ev. byta fjädrarna till annat märke. MEN jag ÄR som sagt nöjd med sänkningen och ångrar ingenting, de e bara de att man vill ha mer å mer hela tiden :-)
Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!
Originally posted by smOOth Jag har H&R (35mm) och är ju helt klart nöjd med det sänkta stuket men H&R är relativt mjuka som jag uppfattat det och jag vet inte om det är fjädrarna eller dämparna men jag upplever med detta när man pressar genom rondeller ;]..när man har mer cash ska jag helt klart uppgradera till bättre dämpare och ev. byta fjädrarna till annat märke. MEN jag ÄR som sagt nöjd med sänkningen och ångrar ingenting, de e bara de att man vill ha mer å mer hela tiden :-)
De är ändå bättre än orginal fjädrarna när du pressar på eller?
Originally posted by Freddan72 Jag lägger mina pengar på Eibach och Bilstein dämpare. Flera som provat detta i England med mycket bra resultat. Eibach såldes som originaltillbehör till Fiat Coupe, se tillbehörskatalogen http://www.fiatcoupehistory.de/Bilder%20komp/555.jpg
Undrar om Eibach har varit med i utvecklingen av chassit? När ni byter kolla om ni kan hitta någon logga på originalfjädern.
Om jag inte minns helt fel så läste jag att de Eibach fjädrar som såldes som orginaltillbehör är 16V fjädrarna (Eibach, inte orginal). Ska vara lite skillnad på 16V och 20V fjädrarna.
Comment