Announcement

Collapse
No announcement yet.

DVD/VHS spelare?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DVD/VHS spelare?

Går i tankarna på att byta våran kombi.
    Nu funderar jag om ni har några förslag?
    Det ska vara en där man kan spela in på DVD också.

MVH//Lars
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

Blueray med HD is tha sheit.

Comment

???

Vet att det kommer en bluray/VHS spelare dock. DMR-BR360V från Panasonic. Undrar bara vad den kostar?
      Attached Files
      Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.

Comment

http://www.engadgethd.com/2008/12/19...-99-at-target/

Du kanske känner ngn som ska till US inom kort? Lämpligt handbagage.

Comment

Re: ???

Originally posted by Erajack
          Vet att det kommer en bluray/VHS spelare dock. DMR-BR360V från Panasonic. Undrar bara vad den kostar?
          VHS??? Går det att titta på det fortfarande???? Antar att du har plasma/LCD om du funderar på blueray och lite nyfiken på om man använder/ser så mycket med de gamla VHSerna i så fall.

Är det enkel inspelning du behöver rekommenderar jag en hårddiskinpelare MED dvd-brännare inbyggd alt. digital utgång för det inspelade. Tycker verkligen det är jättesmidigt att kunna pausa och spola förbi reklam i realtid och enkelheten att spela in genom att titta i den digitala programguiden som finns i ex.vis Samsung HårdDisk-box för Comhem (eller boxer). Enda sättet att spara undan inspelat material är dock att ta ut S-video från boxen och in i datorn för att spara på det viset, aningen jobbigt och inte lika bra bild, men numera borde det finnas bättre boxar med möjlighet att bränna ner på skiva också. VHS har jag inte tittat på sedan jag fick tag på DVD-spelaren.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

VHS->DVD->BluRay!

Det jag är ute efter är att överföra och uppskala en hel massa VHS till DVD/bluray!
            Vi har en JVC 32" tjock-TV.
            Upplösning nog att kunna plocka upp HD.
            Om man tittar på vad man får i TV väg nu så är det inte mycket för pengarna.
            Vänta tills OLED-tekniken kommer.
            Plockat från pryl portalen:
            (Vad är då fördelen med OLED jämfört med andra tv-tekniker som lcd och plasma?
            Tja, först och främst blir färgerna, svärtan och kontrasten otroligt mycket bättre.
            Prylportalen blev otroligt imponerad över Sonys visning på CES-mässan i Las Vegas.
            Det är nästan kusligt att se hur bra bild en OLED-skärm kan återge.
            Dessutom går skärmarna att göra väldigt tunna.
            Det betyder lättare skärmar som i sin tur kan skapa ny design och nya koncept.)
            Själv så väntar jag.
            Mvh//Lars

Comment

Jag kör med projektor (Toshiba TLP-X20)
              mot väggen i vardagsrummet, typ 200".

Tv-kort i datorn o en fet HD. Lite torrenter kanske - har liksom inte varit inne i videobutiken på ett tag.

5.1 ljudprocessor och ett antal satelliter

Popcornmaskin fr Biltema 99:- fullbordar biokänslan.

Enda problemet är grannarna inte uppskattar subwoofern i kombination med filmexplosioner.

Jo - en låda VHS kassetter i förrådet tar plats.

Comment

Re: VHS->DVD->BluRay!

Det jag är ute efter är att överföra och uppskala en hel massa VHS till DVD/bluray!
                Vi har en JVC 32" tjock-TV.
                Upplösning nog att kunna plocka upp HD.
                Om man tittar på vad man får i TV väg nu så är det inte mycket för pengarna.
                Vänta tills OLED-tekniken kommer.

Mvh//Lars
                Skall du föra över VHS till DVD kanske det här är ett alternativ?

http://www.tradera.com/EasyCAP-Kopie...ktion_82420286

Har själv köpt en för att kunna plocka ut filmerna från min HD-inspelare. Har iofs bara testat den väldigt snabbt. Vet inte om jag skulle bry mig så mycket om att skala upp VHS, väldigt dålig upplösning på det så det blir ju en hel del gissande. Men det är bara IMHO. Personligen skulle jag nog låta TVn ta hand om ev. uppskalning och inte betala en massa extra för en maskin som har både VHS och DVD/Blueray för den finessen. Skit in skit ut ungefär. Men som sagt, det är bara min åsikt och jag har inte tittat på VHSer på väldigt väldigt länge.
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

smyger in med en fråga om blu-ray.... antar att fler har HTPC eller en media dator kopplad till hemmabion, så har ni blu-ray spelare i den eller kör ni separat spelare?

Hur bra fungerar sata blu-ray spelare om man kör ut bild via DVI -> HDMI och ljud via TOSLINK (optiskt fiber) VS vanlig blu-ray spelare med HDMI koppling?
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

När dyker OLED skärmarna upp i butikerna då?
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Originally posted by Freddan72
                      När dyker OLED skärmarna upp i butikerna då?
                      finns de inte redan fast lite dyra?

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Originally posted by 84jr0
                        finns de inte redan fast lite dyra?
                        Dom finns i riktigt små som klockor, telefoner etc. Naturligtvis finns det stora också men svindyra!
                        Kolla in lite info:http://se.youtube.com/watch?v=3Ufs9Wx0VXQ&hl=sv
                        Vi kommer nog inte att se några vanligt för'n 2011. Priserna kommer att vara höga tills 2014-2015.

Mvh//Lars

Comment

Dom finns i riktigt små som klockor, telefoner etc. Naturligtvis finns det stora också men svindyra!
                          Kolla in lite info:http://se.youtube.com/watch?v=3Ufs9Wx0VXQ&hl=sv
                          Vi kommer nog inte att se några vanligt för'n 2011. Priserna kommer att vara höga tills 2014-2015.

Mvh//Lars
                          Om du orkar vänta så länge för att byta ut tjocktv så visst jag tycker att min sony w4500 har grym bild idag! 2015 är det dags att byta ut den.

Comment

Om du orkar vänta så länge för att byta ut tjocktv så visst jag tycker att min sony w4500 har grym bild idag! 2015 är det dags att byta ut den.
                            Absolut ska man behålla det man har om man är nöjd.
                            Är nöjd med våran TV. (så länge) Man vet aldrig vad händer. Håller på med vårat ljudsystem nu.
                            //Lars

Comment

Jag tror att min Samsung slår din Sony. Så lika bra att byta nu och sen en gång till 2015
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Working...
                              X