If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Originally posted by toto Har du inga krav på vad det ska vara för hoj??? Bara det är en hoj eller?
Ja jo iof, letar lite halvt efter en touring/sport hybrid som första hoj i den tunga klassen. Var o prova polarenns Yamaha diversion 600...verkligen fräsch hoj. Go blandning där mellan touring men ändå lite stylish.
Originally posted by TurboNimitz Ja jo iof, letar lite halvt efter en touring/sport hybrid som första hoj i den tunga klassen. Var o prova polarenns Yamaha diversion 600...verkligen fräsch hoj. Go blandning där mellan touring men ändå lite stylish.
En Diversion är stylish......nja. Varför inte Ducati Monster, kanske inte direkt touring men...
Originally posted by toto En Diversion är stylish......nja. Varför inte Ducati Monster, kanske inte direkt touring men...
Ah men sedärja, en gammal goding från gymnasiet...Var en snubbe som parkera den precis utanför klassrummet...gissa om de mullra i rummet när han drog igång den
Originally posted by TurboNimitz Ah men sedärja, en gammal goding från gymnasiet...Var en snubbe som parkera den precis utanför klassrummet...gissa om de mullra i rummet när han drog igång den
Hade en SV 650 innan jag köpte min 900 ss. Sikket sa-ans skit. Käkade stift som kostade 170 spänn styck. Servicekostnaden är lika hög per mil som för duccen, och sen får du lägga till allt smått skit som inte stämmer..Byggkvalitet som kyss mej där bak och konstruktionen...fy f-n!! Duccen är ett under av byggkvalitet i förhållande till SV:n Duccen är kanske inte snabbare men har allt som Suzukin inte har, utseende,design och LJUDET!! En 750 ss eller 900 ss eller monster i samma klass är flera klasser bättre än SV. Hade det stått Ducati på SV-tanken så hade den varit en hackkyckling men nu är det den bästa cykel som finns för att den är japansk. Hade det stått BMW på tanken...då hade den varit magisk!! Sånt e de i den tyska delstaten Schweden...
Alltså som första hojj vill man ju inte pynta några större summor. Första året har man nog med att skaffa gear och betala för att ta kortet. Men jag hade tänkt lägga mig i 20k klassen plus minus. monstern e ju sjukt snygg faktiskt så visst kliar de i fingrarna.
Vilken Ducati ska man välja som första hoj? Går de att ha Ducati och få låg försäkring?
Vad innefattar en service på Ducati? Har hört att man måste justera in ventilerna. Gäller det alla modeller?
Det är en lögn att Ducati har skyhöga servicekostnader och täta intervaller. Dessutom har de nya ännu längre intervaller, vet dock inte hur långa, men min 748:a från 2001 hade 1000mil mellan servicarna. Polaren hade en Kawa zx12 och den var det var 600:e har jag för mig.
Comment