Personligen skulle jag rekommendera original 4-2-1 för din motor. Men kom förbi Luleå så får du låna mitt 4-1 om du vill :-) Det är också 2-delat. Kollektorn slutar i 3" och har en downpipe som går till 2".
Det som jag tyckte gav mest per krona på min motor var toppbearbetningen. Jag jobbade själv ett par veckor på toppen (eget arbete är ju gratis?) och lämnade sedan in den för att sätta in större nedsvarvade ventiler, race-skurna säten och kapade styrningar. Allt verkstadsjobb gjordes med utgångspunkt från Crofts bok, men med några små förändringar. Farbrorn som gjorde ventiljobbet gav motorn en livslängd på en sommar, men jag är inne på ca 5:e året nu.
Jag har för mig att verkstadsarbetet + nya ventilsäten gick på ca 2500 kr.
Det som jag tyckte gav mest per krona på min motor var toppbearbetningen. Jag jobbade själv ett par veckor på toppen (eget arbete är ju gratis?) och lämnade sedan in den för att sätta in större nedsvarvade ventiler, race-skurna säten och kapade styrningar. Allt verkstadsjobb gjordes med utgångspunkt från Crofts bok, men med några små förändringar. Farbrorn som gjorde ventiljobbet gav motorn en livslängd på en sommar, men jag är inne på ca 5:e året nu.
Jag har för mig att verkstadsarbetet + nya ventilsäten gick på ca 2500 kr.
Comment