Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Strada 1,9 JTD -06 Startmotor problem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat Strada 1,9 JTD -06 Startmotor problem

Hej
    Har lite problem med ett surrande ljud efter att motorn gått igång.
    Antager att det är startdrevet som inte åker tillbaks direkt.
    Är detta ett allvarligt problem bilen startar bra men jag antager att startmotorn kommer att paja och det finns kanske även en risk att svänghjulet kan skadas . Jag skriver här för jag vet egentligen ingenting jag bara gissar ,bilar är inte min grej.

Funderar på att köpa en ny startmotor på mister-auto ,problemet är att där pratar dom om en OEM kod .
    Eftersom de inte kan svara på min fråga vad OEM är för något ,frågar jag här ,vad är det för kod,var hittar jag den på bilen?.Tänkte att jag skulle titta efter en kod på startmotorn när jag skulle lossa den och ev smöja upp den ,men jag kunde inte komma åt mer än en bult och på bilder ser det ut att sitta 2.

Tar gärna emot tips och råd..
    Med vänlig hälsning Lars i Halland

OEM är väl originalnumret på originaldelen?
    Men jag kan vara helt ute o cykla.
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

Comment

Precis som Dice säger! Du kan springa in på Fiat och fråga vad det är för reservdelsnr till din bil, alternativt slå upp det själv i reservdelskatalogen ePer.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Tack för svar ,får åka till Fiat och fråga.
        Lars

Comment

Startmotorn borde vara lättaste att komma åt genom att hissa upp bilen och sen gå underifrån
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

Comment

Working...
          X