Spelar det någon roll att man inte har en höger resp.vänster regulator (eller vad de brukar kallas för) de som sitter ovanpå fjäderskålarna bak på Punton?
Jag skulle montera dem idag 2st nya och märkte att jag fått två stycken vänster.

Så ser dem ut. Med ett gummilock eller vad man ska säga.. Och innan för det sitter det en kolv eller liknande (ser det ut som iaf) som är låst med en låsring. Det kan inte röra sig utåt mer än till låsringen tar stopp.
Om någon vet hur den här varianten av regulator fungerar så får man gärna beskriva det.. för jag kan inte se hur de ska fungera. På Punto GT'n vet jag ser de lite annorlunda ut. Då är det en hävarm inblandad som belastas beroende på hur en tillkopplad fjäder blir spänd beroende på vilken last man har i bilen.
Men på den här modellen till min Punto 75 så fattar jag inte alls.
Jag skulle montera dem idag 2st nya och märkte att jag fått två stycken vänster.
Så ser dem ut. Med ett gummilock eller vad man ska säga.. Och innan för det sitter det en kolv eller liknande (ser det ut som iaf) som är låst med en låsring. Det kan inte röra sig utåt mer än till låsringen tar stopp.
Om någon vet hur den här varianten av regulator fungerar så får man gärna beskriva det.. för jag kan inte se hur de ska fungera. På Punto GT'n vet jag ser de lite annorlunda ut. Då är det en hävarm inblandad som belastas beroende på hur en tillkopplad fjäder blir spänd beroende på vilken last man har i bilen.
Men på den här modellen till min Punto 75 så fattar jag inte alls.
