Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opperera in 6x9:or i Punton MkII

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opperera in 6x9:or i Punton MkII

Jag ska ge mig på att sätta in nya högtalare i bilen. Inget jätteavancerat men jag vill byta ut de små pluttarna där bak till 6x9or. Är det någon som har gett sig på att göra hål i hatthyllan på sin Punto mkII ? Är hyllan styv nog att bära upp dem och räcker kablarna som redan är dragna? De kanske inte är tillräckligt långa.

Tacksam för svar/synpunkter
    Original när det är som snyggast

Är det samma som i min GT så är inte hatthyllan mycket att hänga saker i, speciellt om du vill ha lite bas, tror att den tunna skivan gör så att basen bara går runt sig själv. (kopplade mina ur fas en gång, trodde jag hade haft sönder dem innan jag kom på det. Världens bästa sätt att få bort basen ur musiken. Kul att höra det, trodde inte att det skulle slå så hårt faktiskt). Dessutom kan det vara bra att ha kvar original oförstört om du vill sälja senare. Jg kör med runt 20mm plyfa, funkar fint. Lite knepigt att stoppa in matkassar bara, för skivan ligger bara där och lyfts inte av luckan.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

I min Punto GT hade jag ombyggda dörrsidor med 6.5" Infinity högtalare med diskanter uppe vid rutan. Och Infinity 4" bak i originalfästen. Och en 10" bas med låda och steg i bakluckan.

Bättre det än att såga i hyllan.

Allt finns i nån flyttkartong om nån är intresserad.

Edit: ej dörrsidor..... ;(
      Last edited by Martin; 16 September 2003, 20:56.
      //Martin
      Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
      Åker - Cheva Transsport -01
      Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
      Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
      Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
      Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

Comment

Martin, du har pm (tror jag)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Puntohögtalare

Halloj!
          Har precis börjat utrusta min Punto GT med högtalare, men hittade aldrig några kitsatser för dörrsidorna.
          Såg en bil i V-tuna i somras med sådana högtalare, det var kanske din då (Martin).
          Funkade det bra med högtalare i dörrarna? Själv har jag bara hittat kit på mds för att få i 5, 1/2 tums högtalare bak. Fram måste man ju ha 3 1/2 tums, dyrt och drygt...
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

Comment

Working...
          X