hej - har lite skeva skivor fram, ere nån som kan rekomendera svarvning av dom och vem som kan gjöra ett bra resultat kring sthlm... ;-l
Announcement
Collapse
No announcement yet.
svarva Skivor?
Collapse
X
-
svarva Skivor?
Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djurTags: None
-
humm. är dom mycket slitna skivorna?
i så fall är svarvning ingén god affär då värmen snabbt blir mycket hög i dom.
kan även spricka.
men är dom inte slitna så är det ekonomiskt å svarva
bor i borås.
vet inget runt stockholm.Fiat Bravosåld
Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..
Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil
Fiat Punto HGT
-
som sagt är dom nått sånär slitna
så är det lika bra o köpa nya skivor.
Men annars så kan svarvning vara ett bra alternativ. Dom slår sig väl inte igen?
I skåne vet jag en som håller på med det men i sthlm så är
http://www.rolleslitz.se/
det enda jag hört om. Skall nog vara duktig.
Hoppas det hjälperföre detta coupe trimmare
pimpig cadilacc deville
Sv1000s C-Ö
Comment
-
tack för
tippsen ,
har någon provat att slitsa skivorna? :-~Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
svarva skivor
Jag gjorde faktiskt ful grej som gick skitbra på ett par "något"slitna skivor.
Jag hissade bilen utan hjul, la in 3:an el 4:an på tomgång och slipade ner dem lite med en rondell som hade en kapskiva. Med rätt vinkel och en lätt rörlig hand funkade det över förväntan. Kanske är det som att sätta in överdim. kolvringar när motorn är slut men jag åkte många mil till.tT
Comment
-
skeva/ svullna
mina skivor gick inte genom BP - mätarna kastar = ojämn bromsverkan, skivorna är 4900 mil - blanka å fina men ojämna, byta 775kr/st (standard brembo) eller svarva 370kr/2 e frågan?? :-~Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
Jag anser att det är 2 saker du inte skall försöka spara pengar på:
Däcken: Din enda kontakt med verkligheten
Bromsar: Så att du kan hålla verkligheten på behörigt avstånd.
Kör du coupe så är det rätt bra att kunna stanna effektivt från höga hastigheter, och då vill du inte ha (för) tunna skivor. Så personligen hade jag nog köpt nya skivor. Säger jag som knappt har slitsar kvar på skivorna på punton *skäms* (tror att det är 20-slitsade skivor runt om nu, tydligen inte original).Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
skivor
köpte nya idag - Brembo orginal 755kr/st
Fick frågan av säljaren.. va ere för bil, e den STOR som skall ha dom här skivorna, nej sa ja =-) men snabb..... sen ville han se bilen...... läcker sak osv. kulGtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
-
hehe trevligt.
var ute för samma sak då jag lagade ett stenskott i vindrutan förra veckan. när lagningen härdade gick han runt bilen en stund å frågade vad det var för nått. efter mitt svar vart han mycket förvånad å sa.. aa fiat visste inte att dom gjorde så grymma bilar..Fiat Bravosåld
Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..
Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil
Fiat Punto HGT
Comment
-
Bytta
skivorna bytta men beläggen hade behövt ett byte också men hoppas nu fixa besiktningen så får man byta dom senare :-)Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Comment
Comment