Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengöring av LMM

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rengöring av LMM

Tjena, i stickyn till Coupen står det att man kan rengöra LMM med en tops och T-röd. Tvättar man verkligen den lille tråden med en tops??? Kan man inte köra med någon form av typ startgas eller så, kanske förgasarrengöring, istället? Lite nervöst att pilla på en metalltråd med tops och skakiga händer ;-)
    Har märkt att bilen faktiskt går lite bättre nu när det inte är minus ute, tror att den faktiskt spikade när laddtrycket började komma, och det lite lätta knackandet från motorn verkar inte vara lika påtagligt, så jag funderade på om det kanske är skit på tråden, eller om det kan vara en temp-sensor för utetemp eller insugstemp som är lite knasig, även om jag antar att de antingen funkar helt eller inte alls.....
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Man skall inte hålla på och peta på trådarna. Dom rengör sig själva.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

Comment

Precis vad jag tänkte.... men med massor av olja på sportfilter så skitar det ner lite, antar att det bränner fast lite smuts på tråden då. Skulle ex. vis förgasarrengöringsspej kunna funka att hjälpa till och rengöra?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Det gäller Coupe 20VT, och det är ingen tråd, det är ett skikt på en liten platta. Jävligt känsligt tydligen och jag skulle inte vilja pilla, men har man kört med en massa olja i sitt filter kan det vara värt ett försök. Andra har lyckats (enl. fccuk.org iaf)
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

Comment

Working...
        X