Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat vs. 4x100 bultmönster

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat vs. 4x100 bultmönster

Har sett att det är fälgar till salu på forumet med 4x100 i bultmönster och att de ska passa med "koniska bultar/flytande kona"

Så det är inga problem att åka med 4x100 på en 4x98 bil?Vart skaffar man dessa bultar?

//Magnus

Funkar fint med 4/100, skillnaden mellan dessa och 4/98 är verkligen hårfin - tror t.o.m att Smooth här på forumet kör med vanliga bultar på 4/100-fälgar utan några uppenbara problem. Har själv haft 4/100-fälgar i två år nu vilket funkat fint. Bultar med flytande kona finns hos de flesta seriösa däck/fälg-firmor och kostar runt 25:- st. Kolla med Gummihuset bl.a, köpte mina där.

Comment

Alvén & Ingvarsson Special AB

finns i småland (Smålandsstenar). Har själv köpt koniska bultar där ifrån och det fungerar perfekt med 4x100 fälgar på en 4x98 bil.

www.alven-ingvarsson.se (hemsidan fungerade inte när jag testade den precis, men kanske bara severn är nere för tillfället)

Annars sök med "alven ingvarsson" på www.hitta.se så ser du nummer och adress till deras butik/verkstad.

Lycka till!
      Fiat Punto GT -95
      OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

Comment

Lysande!
        Då är det ju lite enklare att hitta fälgar=)Bara att hålla koll på ET & centreringsringar.
        Fan vad suveränt!!=)

Comment

Originally posted by Aapan
          Funkar fint med 4/100, skillnaden mellan dessa och 4/98 är verkligen hårfin - tror t.o.m att Smooth här på forumet kör med vanliga bultar på 4/100-fälgar utan några uppenbara problem. Har själv haft 4/100-fälgar i två år nu vilket funkat fint. Bultar med flytande kona finns hos de flesta seriösa däck/fälg-firmor och kostar runt 25:- st. Kolla med Gummihuset bl.a, köpte mina där.
          Hmm, jag å dessa jekla bultar :] jag trodde jag hade helt vanliga bultar men jag har även flytande konor jag med. De går nog dock att dra i bultarna utan kona med men de kostar ju inget extra i princip med konor plus att de blir ju lite mer ordentligt gjort.
          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

Originally posted by smOOth
            Hmm, jag å dessa jekla bultar :] jag trodde jag hade helt vanliga bultar men jag har även flytande konor jag med. De går nog dock att dra i bultarna utan kona med men de kostar ju inget extra i princip med konor plus att de blir ju lite mer ordentligt gjort.
            Man sover bättre om nätterna
            Att hjulen sitter fast är ju ganska så viktigt,det vill man ju inte slarva med,har själv blivit omkörd av mitt ena bakhjul en gång i tiden,dock i låg hastighet men det va inte så kul.Det va pga av spacers med kass kvalitee.

Comment

de är sant haha okey, då var du inte glad när du lämna tillbaka dom till affären va?
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

tror ni 7,5x16" (ET25) fram och 9x16" (ET15) bak går på en coupe?

Comment

Ej troligt. Beror även på hur fälgarna ser ut, om de tar i främre oken t.ex.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

Comment

Working...
                  X