Måste göra hjulinställning på bilen för mina framdäck går åt som smör i solsken och jag har en liten rygg på insidan av mönstret, så det är nog en del toe in. Men jag tänkte köpa nya 15"-däck senare, har bara inte råd med det nu, och med tanke på hur bilen käkar framdäck har jag inte råd att köra med 14"arna heller. Så hur viktigt är det att verkligen ha fräscha och rätt däck på när man gör inställningen? skall man göra det med hyfsade 14", nedslitna 15" eller bör man vänta tills man har nya 15" på? Så mycket kan det väl inte göra, för då borde man ju göra ny inställning ett par gånger under däckets livstid?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vikt av rätt och bra däck vid hjulinställning?
Collapse
X
-
De hjulinställningarna jag gjort har dom hissat upp bilen o fäst instrument på fälgen och mätt där...då spelar ju själva däcket ingen roll...With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
-
De brukar ju mäta caster, camber och toe, och de första måste man ju mäta lyft och på backe, men toe..... borde ju inte svänga mer bara för att man fjädrar lite och ändrar höjd/vinkel på länkarmen ut? Så det borde ju funka som du säger nimitz. Och caster/camber kan man ju ändå inte göra något åt på punton.Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
-
Åk o ställ in bara.
Var f.ö. o ställde in detta på Argentan på lunchen - trevligt.
Comment
-
jajamän! Pekka d.y.Originally posted by alx
Pekkas?
Hade 7mm toe-in efter jag bytte mittre styrstaget i helgen.. 300kr. Klart prisvärt..
Comment

Comment