Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tvätta Apexi öppet luftfilter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tvätta Apexi öppet luftfilter?

hur rengör man det på bästa sätt? Skruvade av mitt och la det på en bänk i garaget så det är nog lite dammigt runt om, plus den filtrerade skiten från förra sommaren. Gissar att man inte bara stoppar det under vattenkranen och spolar i en timme?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Apexi filter ska man byta filterinsats i.
    Finns lösa filter att köpa. (om du hittar)
    Eller köpa ett nytt komplett filter.

Inte så ekonomiskt men men men men.

..."Apexi filters are not designed for cleaning, they are a use and dispose type "
    Last edited by viksson; 4 June 2008, 16:08.
    Click here to visit Raceitaly
    Acura Legend 3,2l V6 -91
    SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

"Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
    Murphy´s law.

Comment

Så med andra ord har man köpt ett "vanligt" pappersfilter som behöver bytas efter ca 1000mil för ruskigt mycket pengar? Ja jisses vilka bra affärer jag gör för tillfället.... Hoppas det vänder, annars blir det kronofogden snart känns det som.... *pust* Får väl blåsa lite på det och hoppas att det inte blir så mycket skit kvar i alla fall.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Novisen, köp Biltema öppet filter för 149 kr, det är tvätt- och återanvändningsbart
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Och hur bra renar det? Apexi skall vara väldigt bra på att få bort småsten har jag hört. Nä, antingen blir det det jag har eller också köper jag ett lager standard pappersfilter och byter 1gång per månad. Måste ju lyssna på Per någon gång.

Comment

Vi vet inte hur bra/dåligt Biltemas filter är. Med tanke på priset så borde, rimligtvis, deras filter för 499 kr vara bra mycket bättre än det för 149 kr. Fast sen är ju frågan: vilken nivå ligger det dyrare filtret på??
            Hade jag haft en gammal sugis motor så hade jag testat filtret, men när man kör runt med stressfläkt så är det inte lika självklart att smacka på det
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Working...
            X