Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat har fått upp farten!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat har fått upp farten!!

    [E24 Näringsliv]

    Fiat har fått upp farten
    Publicerat 26 januari 2007 07:39


    Fiat blev vinnaren på den europeiska bilmarknaden 2006 och framgången återspeglas i bokslutet.

    Koncernen gör en vinst på 1,2 miljarder euro när personbilarna sammantaget ger överskott för första gången sedan år 2000.

    Bästa marginalen har som tidigare Ferrari som på 5 650 sålda bilar noterade ett rörelseresultat på 183 miljoner euro.

    Personbilarna står för hälften av Fiatgruppens omsättning på 52 miljarder euro.



    Fredrik Braconier
    E24 Näringsliv

    http://www.e24.se/dynamiskt/verkstad...d_14500704.asp


    Kul att det går bra för Fiat!
    20
    Italienskt såklart!
    0%
    15
    Svenskt
    0%
    0
    Tyskt
    0%
    2
    Japanskt
    0%
    3
    Annat
    0%
    0
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

  • #2
    Vilken svår fråga! Allt beror på, ska jag ha en ny snabbare sportbil då har Fiat inget att erbjuda.

    Ska jag ha familjekryssare med många hästar då ligger Fiat efter fortfarande, möjligen en Alfa då - annars blir den en Audi.

    En liten bil för att ta sig från A - B då är Fiat given!

    Grande Punto GT eller Bravo GT är något som önskas för att hålla mig kvar. Så jag svarar inte på pollen
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Funderar allvarligt på att importera nya Panda 100HP...
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0
        Vilken svår fråga! Allt beror på, ska jag ha en ny snabbare sportbil då har Fiat inget att erbjuda.

        Ska jag ha familjekryssare med många hästar då ligger Fiat efter fortfarande, möjligen en Alfa då - annars blir den en Audi.

        En liten bil för att ta sig från A - B då är Fiat given!

        Grande Punto GT eller Bravo GT är något som önskas för att hålla mig kvar. Så jag svarar inte på pollen
        Bra svar faktiskt

        Skulle va roligt att köra en punto gt nångång
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0
          ...Ska jag ha familjekryssare med många hästar då ligger Fiat efter fortfarande, möjligen en Alfa då - annars blir den en Audi.
          Du skall provköra en Croma med 2,4-litersdieseln. Finns i 159:an och då ger den läskigt med spark i ryggen.
          Har själv en Croma 1,9JTD16V sedan ett halvår och familjekryssarkänslan är där. Jag är 198cm i rocken och sitter ledigt med marginal i baksätet.
          Komforten är över Audi-klass.
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Originally posted by Schuckert
            Du skall provköra en Croma med 2,4-litersdieseln. Finns i 159:an och då ger den läskigt med spark i ryggen.
            Har själv en Croma 1,9JTD16V sedan ett halvår och familjekryssarkänslan är där. Jag är 198cm i rocken och sitter ledigt med marginal i baksätet.
            Komforten är över Audi-klass.
            Problemet är att det kostar så mycket att äga diesel och jag kör inte så mycket att det skulle löna sig
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Originally posted by 84jr0
              Problemet är att det kostar så mycket att äga diesel och jag kör inte så mycket att det skulle löna sig
              Det är väl partikelfilter på Croman va? Man får ju skatterabatt på 6000kr om bilen har det. Det bästa hade varit om man hittade en 1 år gammal bil med fortfarande rabatten kvar. Då kan man köra lite billigare ett tag. Vad drar Croman Schuckert och vad ligger skatten på?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #8
                Originally posted by Freddan72
                Det är väl partikelfilter på Croman va? Man får ju skatterabatt på 6000kr om bilen har det. Det bästa hade varit om man hittade en 1 år gammal bil med fortfarande rabatten kvar. Då kan man köra lite billigare ett tag. Vad drar Croman Schuckert och vad ligger skatten på?
                Jag kör mest omkring på 70-90-110 och då drar den runt 0,6 i snitt. i 140 drar den 0.7. Som bäst har jag legat på 0.42 vid riktigt fiskörning på 70-väg.
                På skattepappret står det CO2-baserad skatt: 4463:-/år. Att den är högre när skatterabatten tar slut vet jag, men tanken med att välja diesel är övertygelsen att oljebrännaren är ett bättre miljöval.
                Om det blir en Punto skall den ha 1,3-liters dieseln på 90hk. Drar 0.39 och räknas som miljöbil enligt Vägverket.
                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment

                Working...
                X