Har aldrig haft en FIAT som gör av med så många tänddelar (fördelarlock + rotor) som min Tipo.
Stiften är dock hyfsade, något åt det svartare hållet men mitt-polen + keramiken är ljus o fin, resten sotigt bara.... inga avlagringar
Svarta kolrester på rotorn, vilken ska va blank o fin i mitten...
Senast BERU -mekonomen
Samt efter ca 700 mil tecken på nötning + oxidation på lockets insida.
Är detta normalt eller ?
Haft andra bilar med kontaktpoler i annat material o de har hållt minst 4 gånger så länge utan behov av byte.
Har detta samband med tändkablar ? BOSCH kol-innerled. eller R stiften ?
Rotorn har ett motstånd i serie på denna mod !
Kanske man ej ska ha R stift DÅ ?
Nån som har liknande erfarenheter.
Kanske orsaken till en hög bränsleförbrukning gömmer sig här !
1.0 till 1,15 (1.23 som mest vintertid) Onormalt hög förbr
Stiften är dock hyfsade, något åt det svartare hållet men mitt-polen + keramiken är ljus o fin, resten sotigt bara.... inga avlagringar
Svarta kolrester på rotorn, vilken ska va blank o fin i mitten...
Senast BERU -mekonomen
Samt efter ca 700 mil tecken på nötning + oxidation på lockets insida.
Är detta normalt eller ?
Haft andra bilar med kontaktpoler i annat material o de har hållt minst 4 gånger så länge utan behov av byte.
Har detta samband med tändkablar ? BOSCH kol-innerled. eller R stiften ?
Rotorn har ett motstånd i serie på denna mod !
Kanske man ej ska ha R stift DÅ ?
Nån som har liknande erfarenheter.
Kanske orsaken till en hög bränsleförbrukning gömmer sig här !
1.0 till 1,15 (1.23 som mest vintertid) Onormalt hög förbr