Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilen startar inte (batteri verkar ok, testat med startkablar också)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Precis, det var det han skrev - för lågt moment.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #17
      Originally posted by Obizzz

      Haha, önskar det vore så enkelt, det är halv tank i [/B]
      Du har helt enkelt tankat spolarvätska känner faktiskt ett smartskaft som lyckades göra det på Statoil.
      Last edited by Ankan; 20 January 2011, 21:14.

      Comment


      • #18
        Originally posted by tempra33
        Hur kan stift "skaka" loss på grund av för högt åtdragningsmoment?

        Möjligen att de var löst dragna.
        Svällning kontra krymp vid olika temp?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #19
          Originally posted by pazzo
          Svällning kontra krymp vid olika temp?

          Om de dragits löst så uppnås inte något försträckning i skruvförbandet, dvs gängan fungerar inte som avsett - likt en fjäder som håller fast stiftet.

          Förutom eventuell kompressionsförlust så får lösa tändstift också sämre värmeavledning mot godset och kan därmed överhettas.

          Skönt när det är så enkla fel.

          Comment

          Working...
          X