Announcement

Collapse
No announcement yet.

styrväxel damask , coupe 20vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • styrväxel damask , coupe 20vt

    Hej !
    Har en sprucken gummidamask på höger sida som jag tänkte byta. Verkar bara vara att plocka bort P-änden och lossa slangklämmorna och dra ut gummit. Mekonomen vill dock ha över 4 000 sek för jobbet, så jag undrar om jag missat nåt !Någon som gjort jobbet tidigare ??

    mvh
    bert

  • #2
    Klart de vill. Gör det själv! Tror det är som du säger.
    Var köper du damasker? Behöver själv nya.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hos vår gamle bekanting:
      http://www.ebay.co.uk/itm/fiat-coupe...item2576e3d572
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Köpte den på mekonomen!! 180 pix med fett o slangklämmor .
        Läst lite nu på UK forumet (steering rod gaiter) att det kan va lite bökigt att få av P-ändarna (track rod ends) och eventuellt behöva göra hjulintställning efter.

        Comment


        • #5
          P-ändarna är inte så bökiga med rätt verktyg, t.ex. avdragare från Biltema. Hjulinställning måste man alltid göra efteråt! Ett kvarts varv för mkt/lite skruvat o man har fel toe-in.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tack för infon Per. Ska ge mig på jobbet ikväll.

            /Bert

            Comment


            • #7
              Fixat damasken. Tog några timmar , med pilsnerpaus. Tvåarmad avdragare för p-änden och en rörtång för att hålla styrstaget när den 22mm stora låsmuttern skulle lossas. Märkte åxå styrstag,låsmutter och p-ände samt räkna alla varv (mycket noggrant) när p-ände och låsmutter skruvades av. Allt hamna på samma position vid hopsättning. Vill dock inte rekommendera Mekonomens damask , verkar lite för kort !!

              mvh
              Bert

              Comment

              Working...
              X