Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med torkarbladen på besiktning, snart körförbud,ev. tips uppskattas verkligen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problem med torkarbladen på besiktning, snart körförbud,ev. tips uppskattas verkligen

Hej, jag fick en tråkig anmärkning på besiktningen, torkarbladen (främre) går ej ner i viloläget, verkstaden sa att de var fel på motorn så fick tag i en från engelska ebay, iaf nu så hjälpte den inte utan reparatören säger att det är fel på ljusomställaren (spaken för torkarbladen) och att den behöver bytas..

Problemet är att jag måste besikta bilen imorgon :/// annars helt ny besiktning , finnns det något knep för att få igång denna motorn som drar tillbaka torkarna i ursprungsläget???

Jätte tacksam för svar!!!

Mvh

Hej,

kan du inte tillfälligt lossa torkararmarna, flytta tillbaka de(ner mot viloläge) ngt på axlarna, skruva fast i "fel" läge. Då kanske de kommer längre "ner"... nödlösning...
    Om nu inte dina torkare iof stannat mitt i rutan, dvs ingen funktion alls.
    http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

Comment

Hmm, de fungerar ju, fast när jag stänger av dem så stannar de där de befinner sig, om du är med?

Kan det fungera med den lösningen då, altså jag ska försöka prata med dom på bilprovningen imorgon, känns ju helt galet att få en 2:a bara för att de va ombesiktning på andra saker och körförbud bara för torkarna (som ju iaf fungerar! dvs de rör ju på sig!).

Comment

Hmm, de fungerar ju, fast när jag stänger av dem så stannar de där de befinner sig, om du är med?

Kan det fungera med den lösningen då, altså jag ska försöka prata med dom på bilprovningen imorgon, känns ju helt galet att få en 2:a bara för att de va ombesiktning på andra saker och körförbud bara för torkarna (som ju iaf fungerar! dvs de rör ju på sig!).

Comment

Kollade på fcccuk hittade ett bra svar, en som sa sig haft samma fel och då saknar sitt "wiper relay" alltså relääet (det blåa)..

Kollade på min bil och såg att jag inte hade något där ://

Hade vart guld om man kunde lånat ett sådant relä av någon här ? (givetvis mot pant isf! bara tillfälligt för att få igenom besiktningen imorgon , och sedan beställa från ebay.co,uk när det finns något där!

Mvh

Comment

Working...
          X