Jahapp, stereoplanerna ligger härmed på is.
Hämtade ut bilen i veckan och besiktigade i fredags, nedslag på glappande halvljus, ej godkänd registreringsskylt och bromsslangar fram.
Inga problem tänker jag, enkelt löst.
Men dagen efter upptäcks kraftig vit/blå bolmande rök när bilen stått över natten. Den började ryka lite vid kallstart i höstas men jag viftade bort det som kondens.
Efter varmkörning upphör rykandet i princip helt, lite svagt puffande på tomgång. Jag har fått det konstaterat att packningarna i turbon är slut.
Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga här, har inget bra utrymme att skruva på och ingen erfarenhet av att byta turbo.
Min tanke är att byta/uppgradera turbo istället för renovering. Mailat FC Performance men inte fått något svar.
Har även blivit rekommenderad Mitsubishi td04-t16 aggregatet som ska passa bolt-on?! T16 känns lockande då jag har fått för mig att de håller mycket hög kvalité.
Känns jävligt motigt, att köpa en ny turbo och lämna in bilen är enda alternativet i nuläget. Frågan är dock vart, och vilken turbo?
Hållbarhet och körbarhet prioriteras över effekt. Har haft funderingar på olika lösningar tidigare men just nu är entusiasmen mycket låg.
Hämtade ut bilen i veckan och besiktigade i fredags, nedslag på glappande halvljus, ej godkänd registreringsskylt och bromsslangar fram.
Inga problem tänker jag, enkelt löst.
Men dagen efter upptäcks kraftig vit/blå bolmande rök när bilen stått över natten. Den började ryka lite vid kallstart i höstas men jag viftade bort det som kondens.
Efter varmkörning upphör rykandet i princip helt, lite svagt puffande på tomgång. Jag har fått det konstaterat att packningarna i turbon är slut.
Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga här, har inget bra utrymme att skruva på och ingen erfarenhet av att byta turbo.
Min tanke är att byta/uppgradera turbo istället för renovering. Mailat FC Performance men inte fått något svar.
Har även blivit rekommenderad Mitsubishi td04-t16 aggregatet som ska passa bolt-on?! T16 känns lockande då jag har fått för mig att de håller mycket hög kvalité.
Känns jävligt motigt, att köpa en ny turbo och lämna in bilen är enda alternativet i nuläget. Frågan är dock vart, och vilken turbo?
Hållbarhet och körbarhet prioriteras över effekt. Har haft funderingar på olika lösningar tidigare men just nu är entusiasmen mycket låg.
Comment