Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat coupe utrymmet i baksätet, bagage mm?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat coupe utrymmet i baksätet, bagage mm?!

har inte tittat på en coupe än men undrar om den är trång i baksätet, kan man sitta där utan problem eller är de knappt att man kan så att man nästan kan klassa bilen som en 2-sittsig? bagaget är det stort? skulle vara tacksam för svar!!! mvh/Emil
    Last edited by EmiliO; 28 June 2006, 18:26.

Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

Re: Fiat coupe utrymmet i baksätet, bagage mm?!

hej bagaget är väll ca:250 liter me lastlucka till kupen å man sitter hyfsat om man e kring 170cm.. :-)
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

sitter man bakom passagerarstolen så tycker inte jag att de e några problem å vara 1.80 heller...
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

Comment

har inte suttit där själv men haft passagerare därbak som inet satt specillet bekvämt...
        Hmm bagaget...
        efter jag satt i min baslåda fick jag plats med ett paraply oxå =))
        Vart tog min nacken vägen!?

Comment

Coupen är väl ungefär som Peugeot 406 Coupe, alltså ungefär dubbelt så rymlig som en Alfa GTV.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

Comment

Bagaget rymmer en Emmaljunga EC1 barnvagn. Kan klassas som familjebil med andra ord!

Comment

Originally posted by Indian
              har inte suttit där själv men haft passagerare därbak som inet satt specillet bekvämt...
              Hmm bagaget...
              efter jag satt i min baslåda fick jag plats med ett paraply oxå =))
              har kollat runt lite på coupeer men vad jag har sett så är bagagen sluten om du förstår vad jag menar, det är alltså ingen ingång från bagagen till bilen. och om det inte finnns det blir det då bra ljud om man gör ett bygge i bagagen? det kan väl inte bli så bra ljud i bilen då? blev lite konstigt förklarat men tack iaf

Comment

Originally posted by mungo
                har kollat runt lite på coupeer men vad jag har sett så är bagagen sluten om du förstår vad jag menar, det är alltså ingen ingång från bagagen till bilen. och om det inte finnns det blir det då bra ljud om man gör ett bygge i bagagen? det kan väl inte bli så bra ljud i bilen då? blev lite konstigt förklarat men tack iaf
                det finns ingång från bagaget in i baksätet...men inte för att det hade behövts....ljudet går igenom en sådan vägg annars hade man kunnat leda ljudet in i bakskärmarna och sen fram där org bak högtalare sitter...
                Fiat Coupe 16vt -95
                Depå - Projekt tråd - Garaget.org

Comment

Går det att fälla baksätet? Går det att få in en bakaxel? (Jag har för vana att köra omkring med bakaxlar i skuffen på mina bilar.)
                  Daniel Östlund
                  www.kraniel.com

>> Min Coupé<<

Comment

Originally posted by Kraniel
                    Går det att fälla baksätet? Går det att få in en bakaxel? (Jag har för vana att köra omkring med bakaxlar i skuffen på mina bilar.)
                    Enbart vänster ryggstöd (sett i färdriktningen) går att fälla.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Originally posted by Kraniel
                      Jag har aldrig provat med en bakaxel då detta tillbehör saknas på fiaten. Men det gick bra med ett par skidor.
                      Porsche Boxster S 2002

Comment

Fick in en modenafront i en 16vt
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Comment

En utombordare går också utmärkt...
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

Tjejen o syrran satt i drygt 20 h i baksätet (med pauser för att tanka och då käka) genom europa och de påstod inte de va hemskt, de e väl båda max 1.60 men de fick plats både med ben och huvud.... jag själv satt nån timme där bak och är 1.75, hade heller inga problem, somnade med kudde lutandes mot fönstret =)

Jag var också orolig över utrymmena, både i bilen o i bagaget innan ja skulle iväg på bilresa, men det visade sig funka bra även med 4 personer. I bagageutrymmet fick man precis plats med att trycka in 3 sportbags a la standard storlek (rymmer förvånmansvärt mkt de där tygrackarna) på längden bredvid varandra. Sen hade man plats över att packa lite på höjden (runt gånggärnen som skapade lite irritation) samt i fickorna och inbuktningarna på sidorna.
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
                            Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

Får man in en Evinrude så lär jag få in mina bakaxlar, det duger åt mig. Nu ska jag bara hitta en i nyskick som är gratis. Med turbo, dragkrok, ac, ryggkliare och månlandare.
                              Daniel Östlund
                              www.kraniel.com

>> Min Coupé<<

Comment

Working...
                              X