Går i tankarna att byta till ett öppet luftfilter men vet inte vad man ska ha för nått. Har ni nå tips?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öppet luftfilter
Collapse
X
-
Re: Öppet luftfilter
Originally posted by SiriuX^
Går i tankarna att byta till ett öppet luftfilter men vet inte vad man ska ha för nått. Har ni nå tips?
Mvh
AckeLivet leker inte utan min fiat coupe
-
Re: Öppet luftfilter
Originally posted by SiriuX^
Går i tankarna att byta till ett öppet luftfilter men vet inte vad man ska ha för nått. Har ni nå tips?
Om det är så att du bara vill att det skall se ballt ut, då kan du följa rekommendationen ovan.Porsche Boxster S 2002
Comment
-
Första frågan är ju, vilken bil gäller det? Omöjligt att rekommendera något annars.
Om det är så att du bara vill att det skall se ballt ut, då kan du följa rekommendationen ovan.
sen får de gärna göra lite verkan, inte bara se tufft ut =)Learning By Doing...
Comment
-
Originally posted by SiriuX^
Det är en Coupe 20V Turbo -01
sen får de gärna göra lite verkan, inte bara se tufft ut =)
Många som kör just K&N 57i har faktiskt bytt tillbaka till panelfilter (soprtluftfilter) då K&N 57i medförde lägre effekt.Last edited by TobbeC; 17 June 2005, 13:45.Porsche Boxster S 2002
Comment
-
Originally posted by Orlando
Då brukar man rekommendera ett panelfilter (sportluftfilter) istället.
Många som kör just K&N 57i har faktiskt bytt tillbaka till panelfilter (soprtluftfilter) då K&N 57i medförde lägre effekt.
Comment
-
Jag säger bara, kör med orginal pappersfilter.
Comment
-
Håller med..
Det verkar ju finnas en liten risk för att luftmassemätaren påverkas av oljan i KN-filtren.. Ska inte svära på detta men det kan vara så. De som råkat ut för massamätarfel har oxå haft KN-filter el. dyl.
För min del byter jag ofta (eftersom de snabbt blir lite igensatta - men billiga) och har större tratt i luftboxen för bättre flöde på höga varv (det märks!).
Se bild: http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...8&type=pictureLast edited by per; 18 June 2005, 16:01.
Comment
-
Re: Håller med..
Originally posted by per
Det verkar ju finnas en liten risk för att luftmassemätaren påverkas av oljan i KN-filtren.. Ska inte svära på detta men det kan vara så. De som råkat ut för massamätarfel har oxå haft KN-filter el. dyl.
Måttligt med olja så skall inga problem uppstå.Porsche Boxster S 2002
Comment
-
Re: Håller med..
Originally posted by per
Det verkar ju finnas en liten risk för att luftmassemätaren påverkas av oljan i KN-filtren.. Ska inte svära på detta men det kan vara så. De som råkat ut för massamätarfel har oxå haft KN-filter el. dyl.
För min del byter jag ofta (eftersom de snabbt blir lite igensatta - men billiga) och har större tratt i luftboxen för bättre flöde på höga varv (det märks!).
Se bild: http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...8&type=picture
Comment
-
Originalfilter (mekonomen), ca 500mil.
Comment
-
K&N filtert kostar 1404:- med insatsen...Fiat Coupé Turbo 20VT 1999
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186
http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271
Comment
-
blupp
Skriver här i stället för o starta en ny tråd
Söker ett ställe i eskilstuna som säljer bmc dubblekoniskt öppet filter.
Annars var kan jag beställa ett, företag i sverige?
Vad heter filtret jag ska ha ? 16vt har jag
Tack på förhandLast edited by Blinkblink; 31 May 2006, 22:47.
Comment
-
Comment