If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
tror d...e dock ej 100. men men, min servicebok till förra bilen var också tom men ändå fick köparen en tjock bunt med kvitton när ja sålde den efter allt ja sj bytt,utan servicebokstämplar =D så d e ofta folk inte vill gå till autkrotierade verkstäder, som ja själv...
Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
Coupé Plus 16v 2.0 (såld)
man säger att man inte ska köpa bil oavsett märke, men d e svårt d me då d ofta förefaller sig att serviceböcker antingen inte brukats lr e borttappade av nuvarande ägare lr tidigare. inte mkt o göra åt, man märker ju skick på bilen ändå...
alltså, vad är det jag har bytt? jag har gjort ett kamremsbyte samt verkar vattenpumpen gått, inte sant? d beror ju inte på ngn tidigare service heller...d e ju dokumenterat under huven då att kamremmen är bytt vid 10k mil, vilket är det viktigaste. finns även div. märken om oljebyten o så. d e ju bra.
har ju inte bytt ngt motorealterat på bilen mer än kamremmen, som ja valde få gjort av fri vilja eftersom ingen som äger Fiat lr som säljer Fiat i Sverige verkar kunnat ett piss om bilarna i fråga... På en normal bil hade ja fått byta vid 20k mil nästa gång, eftersom de va bytt vid 10k. Men Fiat e ju så skumma att d antingen e 10k, 8k lr 6k mil...så då bytte ja nnu istället
Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
Coupé Plus 16v 2.0 (såld)
Comment