riktigt fräsht med kolfiber där!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
huv i glasfiber..kolfiber?
Collapse
X
-
finns det inte fake kolfiber att köpa billigt att sätta där har jag för mig... har sett någon sida som säljer ett antal olika sorters material där... ska köpa i alulook sen tänkte jag. så får man till runt fläktutblåsen o handtagen oxåVart tog min nacken vägen!?
Comment
-
men fake kolfiber ser bra billigt ut...ska det vara så ska det vara den äkta varan!
Comment
-
Originally posted by Indian
finns det inte fake kolfiber att köpa billigt att sätta där har jag för mig... har sett någon sida som säljer ett antal olika sorters material där... ska köpa i alulook sen tänkte jag. så får man till runt fläktutblåsen o handtagen oxå
www.prewoodec.de e grejenGtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Om nu man gillar trä :0
Fast de kanske har kolfiber look också.
Comment
-
Kommer posta mina framsteg när jag gjuter huv i augusti.Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
TurboB
Hehe väcker en gammal björn. Är nyfiken på om det blev någon huv?
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Hehe väcker en gammal björn. Är nyfiken på om det blev någon huv?
Jag har dock kommit fram till en lösning: att göra en Quick and Dirty, anpassad för banbruk, allstå den måste inte vara perfekt. Det går ut på att göra en engångsform (om den går att återanvända? - Bingo!). Efter att ha köpt Poppes Coupeprylar där 2 dörrar ingick så har mitt mål verkligen klarnat. Dörrarna är också dom sjukt tunga.
I vinter ska jag alltså se till att jag har en utbyteshuv + 2 utbytesdörrar i glas/kevlar/kolfiber med rutor i Macrolon som jag bara har på vid bankörning. Borde spara 20 kg per dörr och minst 30 kg på huven. 70 kg varav 30 ligger framför framhjulen. Med MC eller racingbatteri sparar jag 10 kg till. Baksätet 10 kg och höger framsäte 15 kg. Det blir en hel del demontering och montering i samband med bankörningen men vad gör man inte för 100 kg mindre varav 40 kg ligger utanför hjulens kontaktytor. Motsvarar runt 20 rena hk och förbättrad väghållning i kvadrat! Jag ska mosa den där M3:an vi jagade på Knutstorp...Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Det låter inte helt fel, men man undrar ju hur länge du kommer orka byta alla prylar inför banmöte och därefter återställa.
Det är lika bra att du monterar en "åka fort" stol när du ändå är igång.Den är ju klart lättare än originalet (se där sparade du säkert 8 kg till).
En nyhet är att vår polske Coupé vän Mariusz (killen som har www.autods.net) håller på att ta fram en glasfiberhuv. Finishen på hans sidokjolar och stötfångare har ju varit bra så huven lär inte bli sämre. Värre är det nog med transport till Sverige. Lär kosta en hel del att frakta en huv så vi får gå ihop några stycken och köpa. Ev. gruppköpstråd startas när huven är klar och man fått se lite bilder från UK medlemmarna
En till positiv grej med glasfiberhuven är att man slipper gasdämparna. Det räcker med en liten pinne för att hålla uppe den. Förresten har du funderat på att flytta strålkastarna och fästa dem i frontbalken? Då slipper du göra förstärkningar i huven.
P.S På Mantorp kör vi ifrån BMW killarna. Coupén trivs bättre på banor där den kan få sträcka ut.
Comment
-
Jag såg bilderna på polackens hemsida. Han verkar veta vad han sysslar med, bara att beställa egentligen. Jag skulle vilja ha en ny stötfångare/spoiler fram för att få in mer luft. Tyvärr tycker jag alla såna här plastbitar är wolf-ugly. Jag kan inte hjälpa det.
Frakten går nog att ordna till vettigt pris om man går ihop några stycken.
Mycket byta blir det...Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.
Comment
-
Originally posted by Freddan72
Finishen på hans sidokjolar och stötfångare har ju varit bra så huven lär inte bli sämre.
TurboB - jag tror du är på helt rätt spår ang. "raceversion av Coupe"... Om du är fortfarande är intresserad kan du ta resterna av min gamla stötfångare, när jag är klar med den som mall. Har bestämt mig för att göra en ny från scratch.Last edited by per; 10 July 2007, 16:57.
Comment
Comment