Nu har jag bestämt mig för att börja ta tag i lite pill som ska fixas i ordning på bilen för att få den att bli som ny. (nåja...)
I den listan ingår polering av strålkastarna fram då de är riktigt grummliga och ser bara tråkiga ut. Bland de första kommentarerna jag brukar få när folk ser min bil handlar just om att de ser lite slita ut.
Detta måste det såklart rådas bot på!
Speciellt eftersom jag ska ställa ut bilen på en träff här i Eskilstuna den 21 nu i Juli. Inte för att bli den bästa bilen utan för att ha en slags morot till mig själv för att fixa i ordning lite saker som jag nu ska göra.
Så jag har några frågor jag tänkte få klarspråk i:
1. Räcker det med att slipa för hand på plasten eller behövs någon slags slipmaskin för att få bra resultat?
2. Räcker det att köra med 800 - 1200 - 2000 slippapper eller behövs det köras med något slags vax eller liknande efteråt för att få bra resultat på plasten?
3. Om ja på fråga två, vad ska man använda för grejor då?
I den listan ingår polering av strålkastarna fram då de är riktigt grummliga och ser bara tråkiga ut. Bland de första kommentarerna jag brukar få när folk ser min bil handlar just om att de ser lite slita ut.
Detta måste det såklart rådas bot på!

Så jag har några frågor jag tänkte få klarspråk i:
1. Räcker det med att slipa för hand på plasten eller behövs någon slags slipmaskin för att få bra resultat?
2. Räcker det att köra med 800 - 1200 - 2000 slippapper eller behövs det köras med något slags vax eller liknande efteråt för att få bra resultat på plasten?
3. Om ja på fråga två, vad ska man använda för grejor då?

Comment