Ska lämna in bilen för kamremsbyte om nån månad eller så då jag
tvivlar på att den är bytt någon gång... Bilen är en 91:a och har bara gått 4 000mil så föreg. ägare ansåg nog att det inte var dags...
Nåväl...tebax till frågeställningen. Jag hade tänkt att han även skulle få kolla upp tändning + div. När jag accar under belastning så låter det som att den spikar. Jag testade en tank med 98 och det blev ngt bättre inbillar jag mig. Kör på 95 okt normalt.
Går det att ställa tändning eller är det TDC givaren som sköter allt?
Upplysningsvis så hade den tidigare fel på vaacumslangen som går till tändmodulen Filtret var trasigt men det är åtgärdat nu.
Kan det bli fel i tändomställningen i modulen också?
Tycker den känns lite seeg på höga varv. Går ungefär som min förra Uno 55.
tvivlar på att den är bytt någon gång... Bilen är en 91:a och har bara gått 4 000mil så föreg. ägare ansåg nog att det inte var dags...
Nåväl...tebax till frågeställningen. Jag hade tänkt att han även skulle få kolla upp tändning + div. När jag accar under belastning så låter det som att den spikar. Jag testade en tank med 98 och det blev ngt bättre inbillar jag mig. Kör på 95 okt normalt.
Går det att ställa tändning eller är det TDC givaren som sköter allt?
Upplysningsvis så hade den tidigare fel på vaacumslangen som går till tändmodulen Filtret var trasigt men det är åtgärdat nu.
Kan det bli fel i tändomställningen i modulen också?
Tycker den känns lite seeg på höga varv. Går ungefär som min förra Uno 55.

Comment