Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stilo MW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stilo MW

    fiat stilo
    Hej alla!
    Jag är ny här. Kör just nu en Marea 1,6 Weekend. Funderar på att köpa en beg. Stilo mw 1,8 DYN tillverkad 04, men säljs som en 05(?). Är det en bra eller dålig idé? Kanske är det dumt att köpa en bil som lades ned så snabbt? Å andra sidan kostar den bara hälften av en motsvarande beg. Passat eller Volvo eller Toyota.

  • #2
    Jag tror det är ett bra köp. Den lades ner snabbt för att den sålde dåligt.
    Om jag fattade det rätt var designen för tysk. Men jag tycker den är snygg!
    Helt säkert ett stort steg framåt mot din Marea.

    Enda "felet" jag hört om MW är att förarstolen inte passar alla, höjdjusteringen är lite speciell. Men sitter du bra så!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Løp og kjøp!
      Jeg har en -04 Stilo MW 1.8 dyn. samme modellen som den du skal kjøpe?
      Jeg har hatt min siden august -08, og så langt er jeg godt fornøyd. Prøvde først en bil med 1.6 motor, men 1.8 motoren passer bilen mye bedre. Se bilde på fotosiden i min profil.

      Comment


      • #4
        En som är tillverkad 04 ska vara bra och du slipper barnsjukdomar som min har haft. Dynamic paket är nästan ett måste
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Stilon är en kanonbra bil. Köpte en ny när den kom -02 och har inte haft några konstigheter med den förutom ett par mindre elfel. Åkte på en ombesiktning för en spindelled, det är det enda utöver vanlig service och bromsbelägg annars inget bytt! T.o.m avgassystemet är kvar.. KÖP!! MYCKET BIL FÖR PENGARNA!! Nya Bravo blev väl utvecklad på rekordtid mycket tack vare Stilon. Har jag inte helt fel så delar dom två plattform, eller minns jag fel..?

          Comment


          • #6
            En sak som hela tiden går sönder på min och som flera biltillverkare lider av är krängningshämmarstag. Tror att vid varje service tillfälle byter man minst en

            Inga dyra grejer och lättbytta men irriterande.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              OBS!

              Vår -05 var en katastrof kvalitetsmässigt, efter 1,5 år med den så såldes den.

              *Bilen stängdes av/dog under färd, åkte fram och tillbaka till verkstad utan att de hittade ngt fel... tillslut efter tjat och mailandes med italienska bil så kom de och hämtade bilen från UPPSALA och hade den i ca 3 veckor. Byte databox och felet var avhjälpt. Verkstaden fattade ingenting förlitade sig på provkörningar och deras dator.

              Sen en del småproblem med lås mm men det avhjälptes ganska snabbt.

              Bytte bort bilen mycket pga osäkerhet, nuvarande ägare har haft den i ca 2 år utan problem! Känns B att losa 70 tusen bara pga skitfel och osäkerhet att bilen skall krångla efter garantin... men men byte bort den mot en AUDI...

              Åker idag -06 FIAT CROMA vilket är hästlängder mycket bättre kvalitet.

              SATASA PÅ CROMA´n istället.

              Last edited by beolover; 18 January 2009, 17:43.

              Comment


              • #8
                Synd att den är så mkt fulare..
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Annat pris också..
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    05

                    Tack för kommentarerna beolover och andra!
                    Stilon jag funderar på är tillverkad 04 men saluförs som en 05:a eftersom den såldes då. Var din Stilo tillverkad 04, beolover, eller tillverkad 03 men uttagen 04? Kanske är det så att FIAT allmänt är så mycket billigare än andra bilar just för att risken är större att man har otur och får ett måndagsex. som har en massa fel? Eller är FIAT billigare för att svensken i gemen har fördomar mot märket?

                    Comment


                    • #11
                      05

                      Jag menar tillverkad 04 och uttagen 05 eller tillverkad OCH uttagen 05?

                      Comment


                      • #12
                        Stilo

                        Haft en Stilo -02 faktiskt den mest praktiska bil jag haft. Det enda felat jag haft på den är att radiodelen i stereon slutade fungera, så fick lyssna på CD istället. Sambon saknar den...bytte den mot en Bravo.

                        Comment


                        • #13
                          Stilon ,och alla andra Fiat, är billiga pga svenskarnas fördomar mot allt som inte tillverkas i Tyskland..! Kom att tänka på att jag haft en del problem med bakbromsarna som velat gnissla emellanåt. Dom e Made in Germany av Bosch... Alla vet hur dåliga Fiat e för dom hade en kompis som hade en 1982...konstigt att alla andra bilar blivit så mycket bättre men inte Fiat!! Svensken skulle hamna på psyk om dom visste hur mycket som kommer från Italien...

                          Comment


                          • #14
                            Fordonet tillverkat: 2004-09 Såldes som årsmodell 2005

                            Comment


                            • #15
                              Tack beolover!!

                              Mycket värdefull info, beolover! Bilen jag funderar på är OCKSÅ tillverkad 2004-09 och säljs som 05:a. Jag ringde förra ägaren och hon hade dock inget ont att säga om bilen. Hon leasade den till augusti förra året, men beslutade sig sen för att köpa en egen bil när leasingen gick ut. Då köpte hon en Fiat Punto.
                              Är inte alla bilar robotbyggda nuförtiden? Hur kan det komma sig att det uppstår såna problem som med beolovers Stilo tillverkad 2004-09? Och kan i så fall "min" Stilo tillverkad samma period ändå vara OK? Dessutom såg jag på en tysk sajt att Stilo haft problem med en fjäder som kan gå av och skära upp däcket! Fiat hade visst kallat tillbaks en del bilar och satt dit nåt skyddsbleck.

                              Comment

                              Working...
                              X