Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat vs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat vs.

    Tänkte start en ny tråd om vilka bilar ni stött på ute i trafiken och vad som hände sedan.

    Har läst någon stans på forumet om händelser man inte säker på att en tråd om detta finns så jag gör en.


    Igår var jag själv ute på skånska landsbygden och lekte lite i kurvorna så när jag står vid ett t-kors kör en Seat Leon förbi. Det slog mig direkt att det måste vara en bilentasuiast med en Leon och tonade rutor osv, så jag kör efter. Efter en stund kommer vi fram till en rondell (han vet inte vid det här lagret att jag tänker köra ifrån honom, hihi) så krämar han på som farao rent ut sagt, han spinner i hela rondellen och fortsätter en bit ut ur rondellen. Jag bara tänker woops, vad har jag gett mig in på... Jag kör efter och han saktar ner och lägger sig vid sidan som att jag ska köra förbi så han kan dra mig. Jag kör inte om utan han puttar ner några växlar och krämar på, själv så är man tvungen att göra likadant och håller ändå ett ganska tajt avstånd från han ändå men ändå känns det som att han inte ger gärnet på något vis.

    Så blir det än rondell till och samma hjulspinn har han där och efter rondellen sa det bara pang typ, sen var han iväg, hade inget att sätta emot med min lilla org. Punto GT som jag själv tycker är ganska rapp.

    Ser att han svänger in längre bort och följer efter en bit. allt slutar med att vi stanna och snackar, jag får reda på att det var en 1.8 liter Leon med turbo såklart. Cirkar 240 hk berätta dansken som bodde i samma by som jag och det var hans demobil till hans företag i danmark som säljer trimm och andra produkter till bilar. Han hade ett kitt hemma med större turbo och ic. osv. som han skulle sätte på som skulle skrämma upp den i 360hk. (såg det lite mellan fingrarna men man vet aldrig.)

    ganska roligt att jag trodde jag var kungen av vägen som fick gå iväg med svansen mellan benen.

    EDIT: såg att denna ska inte vara under Projek/Galleri, vet tyvärr inte hur jag flyttar den för jag är ny. sorry
    Last edited by rallymange; 28 December 2006, 15:07.
    Fiat Punto GT -95
    OZ Racing | EBC Greenstuff | Sparco carpets |

  • #2
    Vad kör du för en punto gt?

    Såg en en svart Punto Gt i Malmö i mellandagarna, finns inte utrymme för 2 st i denna stan


    Ang ditt nederlag, sånt händer. Men med lite övning och färdighet och lite trimmning så kan du slå väldigt många bilar med din punto.

    Bilar jag har vunnit över rakt fram är bla:

    Flesta golf gti och vr6 (dock ej provat mot nya serien)
    peugeot gti
    citroen saxo vtr/vts
    äldre seat cupra/gti/leon
    nya fiesta st eller rs med viper sträck
    nån ny mercedes coupe
    prelude 2.3 "trimmad"
    flesta bmw utom 330 och m serien
    mfl

    Sen vet jag även att jag har dragit ifrån en Honda s2000 i mellanregistret typ mellan 50-110km/h !

    Puntos styrka ligger i 3ans och 4ans växel.

    Ang preluden så var det väldigt roligt, jag hade precis köpt min förra punto gt och den såg inte mycket ut för världen. Det var onsdag och street race nere i hamnen. Jag får syn på den fast and furios liknande preluden och beslutar att utmana honom. Han frågar mig vilken bil kör du och jag svarar "fiat punto" då tittar han på sin kompis och ler och sen tittar tillbaka på mig och säger "alltså detta är en honda prelude....med minst 170 hk". Jag svara honom..."ja men då ska du inte ha några problem då". han skrattar hånfullt och säger "ok då"

    Vi ställer upp och alla hans kompisar och vänner tittar på och går fram till hans bil och snackar. Det var fullt med annat folk där med. Ingen verkade bry sig om min bil. Dags för start.

    Jag hade aldrig rejsat med punton innan så detta var min första gång och jag var nervös...adrenalinet kittlade i kroppen. Så var det dags...med lite hjulspinn stack jag iväg som en raket. jag körde så fort jag kunde och väl över mållinjen hade jag ingen aning om var han var. tydligen hade jag slagit honom med flera billängder och när vi körde tillbaka så stannade han aldrig utan körde direkt därifrån!

    Plötsligt la folk märke till min bil
    Last edited by Black_GT; 5 January 2007, 07:27.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Mera
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Lite svårt att säga jag gasade på motorvägen med en M5-a och jag drog den med min coupe - hur vet du att M5-an trampa plattan i mattan? Ingen som har skrivit så än men skippa gärna sånna inlägg där ni inte vet om den andra föraren pressade ut bilen så mycket det går.

          Jag kan berätta att jag slagit Mazda RX7 Turbo II gen II, Toyota Supra MKIII, Volvo s60 T5, BMW 328ci, Honda Civic TypeR. De sista 2 var inte orginal enligt ägarna. Vi de tillfällen jag körde var min coupe i orginal utförande och jag vet att förarna gav ifrån sig allt för att vinna. Vi körde flera repor oxå.

          När man går fram till någon och undrar om de vill ta ett race och säger att de får köra mot en Fiat får de alltid ett leende på läpparna. När de blir slagna av en Fiat då är det ursäkter som jag startade dåligt (alla 3 gånger vi körde eller?), man måste hålla ett speciellt varvtal för att bilen ska gå optimalt mm.

          Jag lägger in lite bilder, kan vara bra om alla lägger upp bilder som de har när de kör "Fiat vs."
          Attached Files
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            en trimmad S2-a som dödade mig i alla lägen
            Attached Files
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              En RX7-a som jag kör ifrån.
              Attached Files
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                En evo som dödade mig oxå
                Attached Files
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Så här börjar det mot evon.
                  Attached Files
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    En till bild på några sekunder innan jag lämnar Civic TypeR bakom mig
                    Attached Files
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Haha, det var ett gäng härliga bilder du la upp , kul att du lämnade civicen bakom dig

                      Skön tråd hoppas på fler inlägg , ska försöka med nått ja med , helst med bildbevis
                      If u mess with the best! U die like the rest !

                      Comment


                      • #12
                        Har fler bilder på coupen i action, men jag tråkar nog ut er bara.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Fan släng upp mer nu

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ary
                            Fan släng upp mer nu
                            Attached Files
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              .
                              Attached Files
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X