Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat vs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sen föreslår jag att ni tittar in på www.orle.se/gallery för fler bilder.
    Attached Files
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #17
      När jag tar en ibiza cupra (trimmad)

      http://media.putfile.com/streetrace-...-vs-IbizaCupra
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • #18
        Ett av de bästa spontana racen jag kört var nog mot en BMW M5 (2000-modellen (V8 - 400hk)). Vädret va hur gött som helst och jag låg å cruisa med coupen efter gocart träffen vi hade i september här i götet. Ligger på vägen mot nybyggda götatunneln och plötsligt passerar M5an i lite högre hastighet. Racekåt som man e blinkar jag ut direkt och kör "ikapp" han. Ser att tunneln börjar närma sig och aggrar mej lite. Men får ingen respons tillbaka. Han ligger i ytterfilen och nu är tunneln bara 5-10m ifrån så ja bestämmer mej för att dra om han på innern å växlar ner till 3an (vi låg runt 80-90) och ger järnet och precis när jag kommer upp jämsides brölar de till som fan i tunneln och jag fattar direkt att han hade legat å lurat...så vi båda maxar totalt genom heeeeela tunneln och när jag märker att jag faktiskt drar ifrån han billängd efter billängd börjar ja flabba. Ser att mätarn visar 180+ å saktar ner. Ger han tummen upp en bit efter tunneln

        Varför kunde jag vinna då? tänkte jag efter, den har ju 400hk!! Men åter igen, det här med vikten...hans väger nästan halvtonet mer och skillnaden 0-100 är bara marginel mot min bil, there you go
        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

        Comment


        • #19
          Originally posted by smOOth
          Ett av de bästa spontana racen jag kört var nog mot en BMW M5 (2000-modellen (V8 - 400hk)). Vädret va hur gött som helst och jag låg å cruisa med coupen efter gocart träffen vi hade i september här i götet. Ligger på vägen mot nybyggda götatunneln och plötsligt passerar M5an i lite högre hastighet. Racekåt som man e blinkar jag ut direkt och kör "ikapp" han. Ser att tunneln börjar närma sig och aggrar mej lite. Men får ingen respons tillbaka. Han ligger i ytterfilen och nu är tunneln bara 5-10m ifrån så ja bestämmer mej för att dra om han på innern å växlar ner till 3an (vi låg runt 80-90) och ger järnet och precis när jag kommer upp jämsides brölar de till som fan i tunneln och jag fattar direkt att han hade legat å lurat...så vi båda maxar totalt genom heeeeela tunneln och när jag märker att jag faktiskt drar ifrån han billängd efter billängd börjar ja flabba. Ser att mätarn visar 180+ å saktar ner. Ger han tummen upp en bit efter tunneln

          Varför kunde jag vinna då? tänkte jag efter, den har ju 400hk!! Men åter igen, det här med vikten...hans väger nästan halvtonet mer och skillnaden 0-100 är bara marginel mot min bil, there you go
          Du har inte bänkat bilen än eller Smooth?
          Ligger du runt 270hk eller vad uppskattar du?

          Comment


          • #20
            Nej den är obänkad Togge tippade på 270hk, mekanikern jag har säger att jag har minst 260 riktiga hästar..
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #21
              Angående m5:an så har jag kört den i över en vecka...

              resultat???? coupen har inte ens en suck även om BMW:n kör på 6a:s växel, coupen får välja vilken växel den än vill ..

              Känslan o draget med sexans växel i motorvägstrafik liknar min etta på coupen när den passerar 3500varv, dvs fullt ladd....
              Tro mig, har även testat den mot min coupe o den har ingen chans, o min är inte orginal.....

              V8 a:n har grymt tryck nästan från botten, vi pratar om 500nm....

              Comment


              • #22
                Glöm inte att snacka om siffrorna också

                Missuppfattade om du har en 16vt eller en 20vt..Polaren hade en lätt trimmad 16vt som gick jevligt bra, men när vi körde mot varandra blev han fullständigt krossad, i synnerhet på växlarna 3 och upp. Motorkaraktären och draget är helt olika.
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #23
                  Har oxå svårt att tro att du skulle vara snabbare än M5 i så hög fart oxå, 0-100 visst men allt över så tror jag att den vinner.

                  Din bil går bra det är vi överens om. Jag kan tala av egen erfarenhet mot en M5-a när min coupe inte pallade längre 250km/h mätarfart så tryckte M5-a mig i röven och lekte. När jag körde åt sidan fortfarande med gasen i botten körde den om mig lätt.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #24
                    ok, sätter en tusing att coupen inte tar m:5n ens från 0-100km, o därefter kan räkna ut själva...
                    din bil måste i så fall går MYCKET bra... Grattis till det.

                    Angående min bil så e det en 16vt, med följande mods:

                    *stor frontmonterad ic
                    *större turbo (t34)
                    *790 cc spridare
                    *100cellers race katt
                    *3tums avgas
                    *bosch största soppa pump
                    *sinter koppling
                    i stort sätt,,, orkar inte rada upp allt såsom fillter , dump, ombygda rör osv.... Laddar cirka 1-1,1bar för tillfället målet e att ladda 1,5-1,7...
                    uppskattad ca 250hk
                    drar chippade 20vt....

                    bmw:n ska göra 0-200 på ca: 14-16 sek.
                    Last edited by Fadi; 5 January 2007, 23:07.

                    Comment


                    • #25
                      Det låter som att 84an och Fadi får mötas någon dag till våren och ta ett race (ni bor ju båda i Stockholm så ). Vill gärna se hur din bil 84an står sig mot en rejält moddad 16VT. Släng bara i chippet innan
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Freddan72
                        Det låter som att 84an och Fadi får mötas någon dag till våren och ta ett race. Vill gärna se hur din bil 84an står sig mot en rejält moddad 16VT. Släng bara i chippet innan
                        Jag körde mot Fadi vi har det på film... har även kört Fadis bil själv och den går bra. Fadi vann mot min orginal coupe. Han körde även mot Jannes chipade men det var så blött att Janne spann i trean oxå

                        Fadis bil är lugn och fin under 3000rpm sen blir den tokvild

                        Kör gärna igen mot dig Fadi i sommar - revansch?

                        EDIT: Freddan jag undrar hur din bil står sig mot min, ska vi åka på samma bänk i sommar?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #27
                          Bmw M5 gör 0-200 på 18,9s..... finns en gammal tråd om en som skrev om hur jävla bra hans bil va och att alla fiat var skit... han fick till o med särås <tel.nr så han kunde ringa och provköra mot honom.. men inget svar fick vi tillbaka...

                          Tror att vi "gammlingar" på forumet minns denna tråd...
                          ¤TOGGEX¤

                          Comment


                          • #28
                            haha fadi tagga ner ...Kolla här, jag säger inte att jag är snabbare än den gamla M5an 0-100km/h, eller toppfart (om den är ostrypt). Hade vi startat jämnsides hade han ju plockat mig. Det jag säger är att JAG VANN det racet genom tunneln och att det var FETT kul! . Sen var det kanske inte på lika villkor för jag hade mer fart när han började tryckte på. Då är det skitsvårt att ta igen tom mot saab aeros....

                            Annars tycker jag BMW är ett fett överskattat märke
                            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                            Comment


                            • #29
                              Tycker att vi ska komma ihåg att denna tråd handlar inte om skryt på nåt sätt alls, utan om våra upplevelser i förhållande till andra bilar ute i trafiken. Vilken bil som är snabbast hit och dit är skit samma...vet att det tex finns en film ute på nätet där en seg gammal ferrari testo inte har så mycket att sätta emot en punto gt och en subaru...men inte fan för det det tror man att ens subaru eller punto gt klår alla ferraris bara för det.

                              Just chill´ och mera historier tack
                              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by 84jr0
                                EDIT: Freddan jag undrar hur din bil står sig mot min, ska vi åka på samma bänk i sommar?
                                Jag har en bänk inte långt från mig så orkar du ta dig dit så kan vi testa ihop. Ska montera min SIP och Gtec2 innan jag testar igen
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X