Dags att byta kamrem på punton, tid bokad hos AR-bil.... Så jag undrar om man skall byta spännrullar och massor av annat på den också samtidigt som på Coupen?
Bör man dessutom göra en stor-service av hela motorn, m.a.o. kolla ventil-spel och annat (vet inte riktigt vad de gör...) samtidigt, eller kan man vänta med det till nästa service där allt det där ändå ingår? Har lite ont om de där svåråtkomliga papperslapparna alla vill ha, coupen skall ju också ha kamremsbyte till sommaren så det är sparlåga på det mesta just nu, men man vill ju inte spara in på fel saker :-(
Bör man dessutom göra en stor-service av hela motorn, m.a.o. kolla ventil-spel och annat (vet inte riktigt vad de gör...) samtidigt, eller kan man vänta med det till nästa service där allt det där ändå ingår? Har lite ont om de där svåråtkomliga papperslapparna alla vill ha, coupen skall ju också ha kamremsbyte till sommaren så det är sparlåga på det mesta just nu, men man vill ju inte spara in på fel saker :-(
Comment