Jag vill ha en Ritmo 130 TC istället, eller 125 TC var det väl med den gamla karossen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Billig Fiat Tipo
Collapse
X
-
Originally posted by 84jr0
Förresten hur duktiga är Scanauto på Fiat va det gäller service?!
Jag själv ringer därför åter i onsdags eftersom tiden var den 12:e. Nu får jag iaf prisuppgift på strax under sjutusen (minus 400 spänn för oljan) för 8000 mila service med byte av kamrem, spännrulle och löprulle. Enbart rullarna går på ca 900 kr! Nu visar det sig att de inte har rullarna hemma så någon service den 12:e blir det inte. De ringer när de har rullarna hemma...
Det vore ju himmla käckt om de rivit ur kamremmen och då konstaterat att spännrullen var kass och sedan inte haft någon att ersätta med. F.ö. så byter de _inte_ rullen om man inte ber om det.
Nåja, det visar väl sig... :-)
Comment
-
Jag har oxå bokat service 12 januari dock i Nacka... den skulle gå på 1600kr 2000mil servicen!
De verka inte så duktiga på Fiat för när jag sa första service för Stilon visste de inte när den skulle göras... anledningen att ja åker till de e att de ligger bra till skolan och har erbjudandet på oljan annars hade ja kört till Torvalla Bil!Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
BOJKOTTA SCANAUTO STOCKHOLM
De e inte bara sämst i Göteborg de e de i Stockholm oxå! Sur ja e nu tänker aldrig mer ha någon som helst kontakt med de!
Man bokar tid hos de för service för Stilon de säger att de fixar de och bilen skulle till och med va klar lite tidigare pga. ja måste ha den tidigare...
Vaknar tidigare för att hinna till verkstan o till skolan, bilarna ska lämnas in kl. 7 ja e där 7.30 men ingen har öppnat änSitter i bilen o väntar lite, 7.40 kommer snubben o öppnar...
Först hittar han inte min bokning o ber mig vänta på killen som har hand om kundmotagningen, han är sen oxå! När han kommit så hittar han inte bokningen heller... börjar bli lite smått irriterad... sedan undrar han va de e för bil... jag berättar så påstår han att de aldrig gjort nån service på Stilon att de inte har någon utrusning eller material... så jag påpekade att de inte ska gå ut med falsk information för sina kunder eftersom de ska va AUKTORISERAD FIAT VERKSTAD... men killen ska va snäll o ber mig boka ny tid så ska de få fram allt o göra servicen... NEJ tack ingen ska lära sig göra service på min bil så säger jag att ja fixar det nån annanstans... Torvalla Bil kommer de bli då!
Nu kom jag på tänka ni som säger att man ska lämna in bilen på service för att släcka servicelampan, ja gör heller service själv än lämnar in bilen till några nöt som inte ens har bättre verktyg o utrusning än va ja har hemma för servicen på Stilon!
*Sur som f-n*Kör tyskt, drömmer om italienskt
Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar
Comment
-
trist!
dom verkar ha stenkoll...
tom minsta mekonomenverksta kan ju få upp en servicelista via datorn!
Min bil har alltid blivit servad hos ItalAuto av tidigare ägare, när jag tog över åkte jag ner (ca30 mil) första servicen. De var suveräna.
Sist beställde jag tid hos en liten verksta här i Falun, men dom beställde delar till bensinaren, och det var skitsvårt för dom att få fram alla filter till dieseln.
Jag åkte ner till mekonomen och köpte allt själv istället :PPanda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
http://fiatpanda.wordpress.com/
Comment
-
Ha tålamod!
Halloj grabbar!
Ser era berättigade klagomål, MEN!
Ni vet att Olle Olsson har tagit över Fiat/Alfa.Olle Olsson och Scanauto har en seriös inställning till övertagandet.Dom flesta Scanautohandlare har knappt hunnit ta in varken dom nya bilarna i hallarna(scanauto i Svedala undantaget i Skåne),eller reservdelarna.Om vi klagar med en gång så vill till slut ingen ha dessa märken..o va gör vi då?Det är inte precis så att handlarna springer över GA. Anledningen att Olle Olsson tar över är att han förlorar Mazda, eftersom Ford har köpt Mazda, och vill ha hela kakan, antar jag. Denna säljorganisation som håller på att byggas upp, har nog bäst förutsättningar att lyckas hittils.
Betänk vad som har hänt med Mazda, sen det var en "rostig jävla japan".Mazda har säkert inte blivit så mycket bättre med att bygga bilar bara.Det är tillgången på reservdelar som har gjort att kunderna tycker att den är bäst, för titta på er själv, hade ni bara fått dom delar ni behöver, så hade ni varit mer än nöjda.Eller hur?Alla bilar går sönder. Bilen blir aldrig bättre än sin ägare gör den..Kan man då köpa reservdelar, när dom behövs, så är min Fiat bäst av ALLA bilmärken! Ga har ju sagt att dom ska bygga upp ett reservdelslager ala Mazdas o då bådar det gott, men vi måste ge dom en chans..
Tack för ordet!
Mvh Alex!
Comment
-
Jo det är nog det bästa som kunnat hända Fiat i Sverige, att få Olle Olsson som GA.
Det är bara att hoppas att de rensar ut slöddret bland återförsäljarna, det har inte tidigare GA brytt sig om.
Comment
-
Scanauto i Stockholm har redan nya Fiats inne i salongerna mm.
De kan bli bättre Scanauto men de får ligga lågt med att skicka ut reklam om att de är auktoriserad Fiat verkstad när de inte har fått hem all utrusning och reservdelar för just då förlorar de kunder...
Jag ringde fint till de o frågade om de kan fixa service på Stilon o priset o killen på verkstan svarade JA de fixar vi! Klart man blir sur när man kommer dit nyvaken o sen till jobbet och de påstår sig inte kunna göra nått åt bilen plötsligt!
Jag ska nog inte ha med de o göra de senaste åren få se om de blir bättre med tiden!Kör tyskt, drömmer om italienskt
Comment
Comment