Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billig Fiat Tipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billig Fiat Tipo

    Kolla in annonsen på Göteborgs Posten.
    Där Scanauto säljer Tipo 1.6 -90 för 33 000:-

    http://www.gp.se/ic/Master.do?Pl=1&C...state=doShowAd
    Viper

  • #2
    Visar ju på hur mycket koll de har. Hehe! De kan få köpa min Tipo för 33.000 kr.
    .:: mattias
    .:: http://www.hellstedt.com/fiat

    Comment


    • #3
      de där måste va skoj...

      Förresten hur duktiga är Scanauto på Fiat va det gäller service? Snart dags för första servicen på min Stilo funderar på att lämna in den till Scanauto eftersom de bjuder på 400kr på oljan blir något billigare då... men vill inte lämna in bilen till några nötter!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Jag vet inte hur det är med Scanauto i Stockholm men här i Göteborg skall de vara riktigt kassa. Har inte själv haft min bil inne på service där men många här inne på forumet avråder från att lämna in sin bil där.

        Skulle skaffa mig ett EGR-rör till min tipo och åkte då till Scanauto för att beställa det. Först tog det gubben vid reservdelsdisken 30 minuter att hitta delen i datan, han viste inte vad ett sådant rör var för något. Sedan beställde de ett sådant rör till mig, än idag har jag inte fått det. Detta är ca 3 månader sedan. Bra service det där Tröttnade på att vänta på röret och svettsade igen det där jävla hålet istället för att sätta dit ett rör.

        Men som sagt, Scanauto i Stockholm kanske vet vad det håller på med till skillnad från Scanauto i Göteborg.
        .:: mattias
        .:: http://www.hellstedt.com/fiat

        Comment


        • #5
          Scanauto i Stockholm är rätt färska skulle inte förvåna mig om de inte va så duktiga... Torvalla Bil där ja köpte min Stilo verkar mycket bättre ifs...
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Bojkotta Scanauto Gbg

            Beställde hasplåten i plast till Coupen där, med exakt samma resultat!
            Först visste de inte vad det var, sen kom det aldrig nåt.
            Hälsar man på där får man väl inget större förtroende för dem heller.. Nån gammal a-lagare står i reservdelsdisken och har ingen aning om nåt egentligen, och passerar man den enda försäljaren får man på sin höjd en trött blick.. Fantastiskt ställe!!

            Fast varför skulle man beställa grejer från nån annan än Alfa Rosso egentligen?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Jag har beställt reservdelar både från Scanauto och Italia bil.
              Kan inte klaga på servicen.
              Problemet med att man inte hittar sin reservdel, är att Fiat inte lagt in alla reservdelar på sina bilar in i dem CD-skivorna som återförsäljarna har.
              Satt själv och letade efter en givare som satt i grenröret till min Tipo och hittade den aldrig.
              Ett ganska vanligt förekommande problem enligt Italia bil.
              Sen har reservdelslagret i Frankrike haft semester i ett halvår.
              Men det håller på att bli bättre.

              Ha tålamod
              Viper

              Comment


              • #8
                Hm !!

                Ja tänk vad surt det ska vara att ha en Italiensk bil, när
                det gäller service och delar.
                Om NÅGON bara kunde ta hand om Fiat på ett riktigt
                sätt och rycka upp märket i Sverige, så tror iallafall
                jag att det skulle gå att sälja ganska bra här.

                Största problemet är ju service och reservdelar.........

                Comment


                • #9
                  Ja, du har rätt där X 1/9 !!! De förtjänar något bättre! De finns ju många modeller man inte ens tar in till Sverige, t.ex. 2,4 Abarth (Stilon). Man måste ha ett kul program och matcha den konkurrens som finns med Peugot 206 RC t.ex.
                  Reservdelar är inte kul, tur att mna har en Punto så att reservdelarna i varje fall inte är ohyggligt dyra, fast det spelar ju inen roll om man inga delar får.
                  Tack för redogörelsen angående lambdasonden, tror jag fått ordning på den och den funkade fint, jag hade bra avgasvärden och hyffsad matarspänning från sonden.
                  // Fredde
                  Fiat Punto GT - Turbo for fun

                  Comment


                  • #10
                    Den bil som jag saknar mest är Punto HGT eller Abarth beroende på vilket land som den saluförs.
                    Jag tittat på tester som utförts längre ner i kontinenten där brukar Punton få bra betyg.
                    Med rätt pris skulle den bli en storsäljare i Sverige precis som Peugeot 206 GTI.
                    Viper

                    Comment


                    • #11
                      Fast Stilo Abarth har inte fått nåt vidare betyg..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Fast Stilo Abarth har inte fått nåt vidare betyg..
                        Vart har du läst detta? Länk?
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Autocar testade den februari -02, har oxå ett australiskt test där de testade den mot Ritmo 130TC (japp, Ritmon var snabbare till hundra)

                          De tyckte väl att den var välutrustad, komfortabel och hyfsat snabb men ingen rolig bil. Alla elektoniska hjälpsystem förstörde lite för mycket tydligen.

                          Vi får väl hoppas på den där beryktade Stilo 2.0 turbo (gamla Coupe-motorn på 220hk) istället.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Tjohoo!
                            2.0 turbo lär ju göra susen
                            Äntligen lite "crazy".
                            Hoppas att det hela blir av...
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • #15
                              joohooo turbo vill vi ha i Stilon! Den e så slö på låga varv... efter 3000rpm börjar den dra...
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment

                              Working...
                              X