Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konstigt ljud på coupen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

lyfte upp o snurrade på högerbakhjul idag... men det lät inget mer än bromsbeläggen som ligger emot skivan. plockade av hjulet o snurrade sedan igen (satte fast bromsskivan i navet m bultarna igen) o det va bromsbeläggen som låg emot... i och för sig så låter det vinade ljudet som när ja snurrade för han o lyssande.... men vet itne rikigt... låter det bara på ett sätt om man har dåligt hjullager?? Kan jag ha spännt sönder nya lagret när ja bytade det. Kunde inte se att någon värmeplåt låg emot någonstans heller så jag vet inte va det där metallskrapande ljudet kommer ifrån heller... hmm....
    Vart tog min nacken vägen!?

Comment

när hur låter det när vänster respektive höger hjullager e kasst?? Vänstersväng låter mycket =??

Comment

Va ute o provkörde idag igen. Ljudet kommer inte förrän jag har kört bilen i lite högre hastigehter. Efter det kan det komma o gå som det själv vill. När jag provade svänga idag så tystanade ljudet åt vilket håll jag än svängde. försvinner när jag bromsar. men låter när jag kör rakt fram oavsett hastighet. Någon som kan ha någon idé alls??

Comment

låter som nåt hjullager helt klart. har du kollat allt?
          hur låter de? brummande?

på min celica lät det typ som ett dånande i omgånger från 120 o frekventare ju snabbare ja körde. kunnde tystna om man svängde lite på vägen, men så fort man höll ratten rakt igen så kom de tillbaks. minns ej vilke håll bara,om de hade ngn betydelse.

nnget som bör vara ovanligt på bilar som celica,coupe osv. "sportbilar" lr rättare sagt ungdomsbilar går tyvärr för ofta alltför hårt o hektiskt, både framåt o i svängar så me tiden ger hjullager o liknannde i upphängningen upp tidigare
          Last edited by Joksi; 9 May 2006, 16:31.
          Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
          Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

Mvh
          Joksi

¤ Garaget.org

¤ Joksi.net

Comment

det låter mer som ett vinande/tjutande ljud. Om det nu skulle vara ett hjullager går den inte igenom besiktningen då?? Har bes. på måndag vet inte om ja hinner fixa innan dess. Gahh... vill verkligen ut o köra för i övrigt går den så grymt bra nu...

Har vänster bakjuhl kvar att hissa upp o snurra på.
            Hur låter det om hjullagret e kasst märker man det direkt genom att bara snurra hjulet för hand??
            Last edited by Indian; 9 May 2006, 17:49.

Comment

har snurrat på alla hjulen nu o det är inga problem alls låter inget konstigt... enda som låter e att bromsbeläggen mot skivan svagt svagt svagt...

Comment

Working...
              X