Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Coupe, en bra bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Coupe, en bra bil?

    Har börjat kolla på Fiat Coupe och märkt att dom är riktigt snygga så jag tänkte höra med er om lite för och nackdelar med bilen? Vanliga fel?

    Har kollat lite på blocket och vissa kostar runt 40 (runt -95) medans andra ligger på 80 (nyare). Är det något som skiljer årsmodellerna?

    mvh
    Jocke

  • #2
    Välkommen hit!

    Coupen är grym (förstås!)..
    Längst upp i Coupe-sektionen finner du Coupe Info, där har du länkar upp över öronen att kolla igenom!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Allt du vill veta om coupen finns här. Hittar du inte svaret under COUPE INFO så använd sökfunktionen så finns alla svar.

      Jag älskar helt enkelt min coupé, roligare bil går inte att få för pengarna anser jag!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Re: Fiat Coupe, en bra bil?

        Originally posted by Jocke_J
        Har börjat kolla på Fiat Coupe och märkt att dom är riktigt snygga så jag tänkte höra med er om lite för och nackdelar med bilen? Vanliga fel?

        Har kollat lite på blocket och vissa kostar runt 40 (runt -95) medans andra ligger på 80 (nyare). Är det något som skiljer årsmodellerna?

        mvh
        Jocke
        Fina bilar må jag säga, är väldigt nöjd med min och inte haft några tillförlitlighetsproblem. Blir lika glad varje gång jag sätter mig i bilen! Trevlig att köra och de där extra designdetaljerna som gör den så speciell

        Största skillnaden är att de tidigare modellerna tom -96 hade 4-cylindriga motorer och därefter kom den femcylindriga motorn. Allmänt sägs de senare bilarna vara bättre ihopskruvade och de femcylindriga motorerna som lanserades har ett bredare kraftregister.

        Som alltid när det gäller sportkupéer så gäller att det att titta efter bilar som har tagits hand om väl, att det finns servicehistorik och att kamremmen är bytt i tid. Är det inte gjort eller är dags för en service så kostar det allt mellan 7000 kr till 20 000 kr beroende på vart du frågar.

        Att se upp med antar jag är att lyssna efter tick ifrån grenröret när motorn är kall (ca 10 000 kr inkl jobbet), kolla kopplingen tex genom att ge full gas i ca 70 km/h på fyrans växel och se att nålen klättrar jämn uppåt (ny koppling inkl. jobb, ca 10 000-7000 kr). Karossen är helgalvaniserad så det klarar sig bra mot rost.

        Många bilar är importerade men låt detta inte automatiskt avskräcka dig, ofta innebär det att de har gått i varmare klimat på osaltade vägar. FÖr dessa bilarna anser jag att servicehistorik är viktigt dock. Ett flertal av de importerade Coupeerna är som min en entusiastbil och har enbart rullar på somrarna.

        Ett tips är att söka efter köpguider (på engelska) på google och här hittar du en hel del info. Läs igenom några så får du en god bild av vad du bör kolla på.

        Lycka till!
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment

        Working...
        X