Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumregler???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forumregler???

    Efter att ha läst Captainmorgan och Fiatabarths "sakliga" inlägg om FCC och dess ordförande Jean Christer undrar jag hur Ni följer följande regler:

    Dessa typer av inlägg riskerar att deletas:

    - Personpåhopp, skitsnack om andra forum/klubbar, könsdiskriminering eller rasism (har som tur är aldrig förekommit hittills - vi är ju Fiatägare)

    Mycket sorglig och tråkig läsning i mina ögon.

  • #2
    Re: Forumregler???

    Originally posted by 8V
    Efter att ha läst Captainmorgan och Fiatabarths "sakliga" inlägg om FCC och dess ordförande Jean Christer undrar jag hur Ni följer följande regler:

    Dessa typer av inlägg riskerar att deletas:

    - Personpåhopp, skitsnack om andra forum/klubbar, könsdiskriminering eller rasism (har som tur är aldrig förekommit hittills - vi är ju Fiatägare)

    Mycket sorglig och tråkig läsning i mina ögon.
    Om man vill ta bort vissa inlägg som jag skrivit så är det ok med mig.. men man måste ju få skriva och ha en åsikt om allt? det är väl det som kallas åsiktsfrihet?

    vad jag dessutom skrivit om JC tycker jag inte är speciellt påhoppiga eller?

    fråga dock? vad är det för skitsnack om andra klubbar du menar?
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

    Comment


    • #3
      Jag förstår ingenting..! Vad är det som är osakligt och personligt påhopp i mina inlägg i diskussionen? Jag har framfört kritik mot en bedrövlig tidning och en lika dålig hemsida och har gett ett flertal förslag på förbättring av båda. Personliga påhopp startades av JC då han kallade mej fördomsfull och korkad för att jag inte trodde att styrelsen i FCC inte skulle bry sej om kritiken i enkäten och att jag inte trodde på att det skulle bli någon förändring. Vad blev resultatet....jag är nog inte så fördomsfull och korkad ändå!! Men kanske rent av lite synsk.. Skitsnack och ren rappakalja är det bara JC som har stått för hittils, om inte du ska börja nu också. Öppna ögonen ordentligt och läs diskussionen en gång till så kanske det går upp ett ljus. Vi har alla olika åsikter och jag står för mina. Jag har inte för avsikt att bli ovän med någon överhuvudtaget men känner att jag brännt mina skepp i FCC eftersom jag sagt vad jag tycker och kommer framöver försöka klara mej utan FCC trots att det finns en del trevliga personer där . Mina åsikter överensstämmer inte med hur styrelsen vill driva FCC och därför har jag också tackat för mej och kommer inte att störa friden på ert forum mer. Sedan kan du ju diskutera här med ditt namn på denna sida också eftersom vi andra klarat av det på FCC:s forum.Men med tanke på din signatur vet jag nog vem du är ändå, finns inte så många 8V i Sverige , troligen bara en och ägaren till den var ju faktiskt med i diskussionen ! MVH Morgan Andreasson
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Svar till Morgan

        Hej Morgan
        Det kan kanske misstolkas när någon skriver under signaturen 8V,
        men du har en massa fyrcylindriga som också benäms 8V. Förövrigt skiter jag i detta, har inte fått ett enda vettigt svar på den tråd jag drog upp om vad som skulle kunna göras för att få mer folk till en träff som Älmhult. Jämförde med DKW klubben som hade liknande program och marknadsföring men en uppslutning som var helt annorlunda. Har varken tid eller motivation att engagera mig med forums debatter. Så du får leta efter någon annan som drog igång den här tråden.
        Mvh Paul Österberg

        Comment


        • #5
          Ok vi får kanske ändra reglerna då..
          Det tråkiga är om det handlar om personpåhopp osv. men jag har iaf inte sett nåt sådant ännu. Att vara missnöjd med andra klubbar är tillåtet.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Re: Svar till Morgan

            Originally posted by P.österberg
            Hej Morgan
            Det kan kanske misstolkas när någon skriver under signaturen 8V,
            men du har en massa fyrcylindriga som också benäms 8V. Förövrigt skiter jag i detta, har inte fått ett enda vettigt svar på den tråd jag drog upp om vad som skulle kunna göras för att få mer folk till en träff som Älmhult. Jämförde med DKW klubben som hade liknande program och marknadsföring men en uppslutning som var helt annorlunda. Har varken tid eller motivation att engagera mig med forums debatter. Så du får leta efter någon annan som drog igång den här tråden.
            Mvh Paul Österberg
            Tjena Paul

            om du efterlyser mera folk på träffar så kan du bara kolla i hur det går till här på forumet.
            Här skrivs det om en träff, sedan frågar man vilka som kommer eller som ev kommer och sedan dyker man upp.
            Det finns iallafall en dialog.. inte dött som en kyrkogård som FCCs forum

            Skickade in precis samma inlägg på FCC ang Skokloster & Automobils träff i somras och INGEN på FCCs forum svarade, medan ca 49 svarade ang skokloster & 8 svarade ang Automobil.
            Här ser du kanske varför vi ville få FCC att "vakna" upp?

            Min känsla har varit att FCC inte är speciellt intresserad av att delta i andra träffar eller dylikt förutom sina egna träffar.

            mvh

            Uffe
            Attached Files
            Last edited by Fiat Abarth; 28 October 2008, 09:24.
            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

            Mina Bilar.. Past & Present!

            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

            Comment


            • #7
              Det positiva är väl att vi har fått minst en ny medlem från FCC här på forumet

              Annars tycker jag att vi kan lägga ner hela denna diskussion, det räcker väl med att den finns på FCC:s forum. Även om jag helt håller med captainmorgan och FiatAbarth i sak.
              Christian

              Kör nu:


              I garaget:

              Comment


              • #8
                Originally posted by mirafiori
                Det positiva är väl att vi har fått minst en ny medlem från FCC här på forumet

                Annars tycker jag att vi kan lägga ner hela denna diskussion, det räcker väl med att den finns på FCC:s forum. Även om jag helt håller med captainmorgan och FiatAbarth i sak.
                tack mirafiori

                håller faktiskt med dig
                Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                Mina Bilar.. Past & Present!

                Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                Comment


                • #9
                  Re: Forumregler???

                  Originally posted by 8V
                  Efter att ha läst Captainmorgan och Fiatabarths "sakliga" inlägg om FCC och dess ordförande Jean Christer undrar jag hur Ni följer följande regler:

                  Dessa typer av inlägg riskerar att deletas:

                  - Personpåhopp, skitsnack om andra forum/klubbar, könsdiskriminering eller rasism (har som tur är aldrig förekommit hittills - vi är ju Fiatägare)

                  Mycket sorglig och tråkig läsning i mina ögon.
                  Kan du kopiera in Captainmorgans inlägg som du tycker är olämplig på sättet du beskriver ovan? Som moderator för denna forums del har jag följt diskussionen och jag anser inte att det har förekommit personpåhopp, skitsnack om andra forum/klubbar etc.

                  Dock anser jag att våra medlemar får tycka till om FCC.

                  MVH
                  Almir Orle
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Re: Forumregler???

                    Originally posted by 84jr0
                    Kan du kopiera in Captainmorgans inlägg som du tycker är olämplig på sättet du beskriver ovan? Som moderator för denna forums del har jag följt diskussionen och jag anser inte att det har förekommit personpåhopp, skitsnack om andra forum/klubbar etc.

                    Dock anser jag att våra medlemar får tycka till om FCC.

                    MVH
                    Almir Orle
                    Som sagt måste man ju få säga vad man tycker .

                    Annars passar det inte det som sägs så är det ju bara o radera inlägg / låsa trådar , banna personer ( som dom gör på zatzy när dom inte gillar vad som sägs om vissa personer )

                    Comment


                    • #11
                      dementi

                      eftersom vissa på FCC fortfarande försöka och hugga efter namne så känner jag att jag måste skriva en sak till..

                      multipadrömmar på FCC skriver: Vi börjar väl med den som engagerat sig hårdast - Stooges/Ulf. Du skriver på SFK:s forum ang. din motion: "Ja, snacka om tvärnit." Du, Captainmorgan och Fiatabarth skriver där att inte en enda förändring gick igenom... Jag skulle först och främst vilja veta hur ni läser JC:s inlägg - men men strunt i det

                      jag har personligen inte skrivit något efter deras möte, jag bestämde mig för att lämna FCC innan, så tycker därför att det rimmar illa att jag blir nämnd.

                      Eftersom de som finns på FCC finns säkert här oxå.. vilket denna tråd har bevisat så läser dessa säkert allt som skrivs.

                      Vill inte lägga mig i vad som sägs på FCC eftersom jag INTE har intresse i den klubben längre, därav så skriver jag inga inlägg där heller.

                      Kan inte vissa ta kritik eller ens lyssna på vad andra har att säga, då är det väl ingen idé att ens engagera sig?? eller är det det?

                      vet inte om det finns något mera att säga alls

                      peace!
                      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                      Mina Bilar.. Past & Present!

                      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                      Comment


                      • #12
                        Linda,

                        Yxan är begravd, den var inte ens i upphöjt läge.
                        Är inte ens långsint, orkar inte ens bry mig längre.
                        Därav så har jag inte ens en åsikt om dig som person, har aldrig ens haft en..
                        (kommenterade tidigare en sak du skrev, detta är en totalt annorlunda sak).

                        detta är det enda som jag kommer att kommentera..

                        tycker att det är illa att en diskussion som inte ens har något att göra med medlemmarna på sfk ska föras här.
                        har ju lämnat FCC bakom mig.

                        Du har inget att be om ursäkt för. Punkt!

                        peace!
                        Last edited by Fiat Abarth; 31 October 2008, 15:17.
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #13
                          Tackar för ditt stöd Mirafiori..och håller helt med om att den här diskussionen ska sluta nu! Har ikväll städat upp i garaget och hämtat reservdelsbilen. Nu ska energin läggas på att få min 128 3p klar till Skokloster och Ritmocabben anständig till tennisveckorna i Båstad..Det är ju ändå en Bertone, passar ju fint ihop med Ferrari,Maserati,Lamborghini och Koenigsegg utanför Pepes Bodega...eller..?
                          captainmorgan

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by captainmorgan
                            Tackar för ditt stöd Mirafiori..och håller helt med om att den här diskussionen ska sluta nu! Har ikväll städat upp i garaget och hämtat reservdelsbilen. Nu ska energin läggas på att få min 128 3p klar till Skokloster och Ritmocabben anständig till tennisveckorna i Båstad..Det är ju ändå en Bertone, passar ju fint ihop med Ferrari,Maserati,Lamborghini och Koenigsegg utanför Pepes Bodega...eller..?
                            jag håller fullständigt med dig Morgan.. tyvärr eftersom jag lämnat FCC så kände jag mig tvungen att svara Linda.. men kanske skulle ta bort mina svar hehehehe

                            lycka till med 128 an och cabben.. vi ses i sommar? eller hur??
                            Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                            Mina Bilar.. Past & Present!

                            Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                            Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                            Comment


                            • #15
                              Om min bil blir klar i tid nästa sommar så ses vi säkert på någon av dessa träffar captainmorgan med flera.

                              Jag har varit inne och läst allt om Ritmocabben, mycket intressant att läsa/titta på. Har du någon aning vad kalaset kommer att kosta i slutändan Fiat Abarth
                              .

                              Jag räknar med att göra detsamma med min 124 inom en snar framtid.
                              Last edited by grusbus; 30 October 2008, 22:37.
                              www.strigin.se

                              Comment

                              Working...
                              X