Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp till att förbättra x1/9 klubben!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ombyggda bilar

    På tal om ombyggda bilar och huvida de accepteras i klubben så är det inte enbart min bil som är ombyggd. Nästa alla x19 åkare har satt sin prägel på sin bil vissa är helt originalare och vissa har gjort bilen ännu bättre med små modifieringar.

    och det viktigaste: alla är välkomna i klubben!
    Fiat X1/9 Dallara
    Fiat 124 Special Moretti
    Fiat Grande punto Sporting
    Lancia Thesis 3,2 V6
    Lancia Delta integrale EVO I
    Alfa GTV 3,0 V6
    Fiat Strada 1,9d

    Comment


    • #17
      Tjena Felle.

      Skrev ett inlägg på Xyklubben oxå..
      undrar dock en sak.. hur får man utrag ang X1/9 or från vv? kostar det något?

      har vi någon koll på hur många det finns i Svedala?
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #18
        Som du säger själv Felle, svårt att komma med förbättringar om man inte känner till klubben o vet vad som är fel. Men jag kan tänka mig att det är svårt att ha god fart i en x1/9 klubb i sverige, pga antal medlemmar helt enkelt. På alfaklubbens banträffar har vi alla varit välkomna de senaste åren.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Felle bor ju i Skåne så varför inte försöka träffas i samband med CARs banmöte på Knutstorp, min favoritbana. Alfagänget skulle uppskatta några X1/9or vet jag. Det brukar vara lite trevliga aktiviteter i anslutning dessutom.

          Jag fick nytt medlemskort och inloggningsuppgifter från X1/9 klubben häromdan i alla fall.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #20
            Fiat Abarth.
            Det kostar att få ett utdrag från vägverket om x1/9or i Sverige. Dock har jag utdarget. Pma mig så kanske jag kan hjälpa dig... (om du köper mitt x1/9 tak) :-)

            Per och TurboB-. .. Ni tänker precis som mig. Har redan varit i kontakt med alfaklubben om x1/9 klubbens medverkan på deras träffar.. Och vi var SÅKLART hjärtligt välkomna.. verkar vara ett trevligt gäng. Komemr såklart med min x1/9 dallara och kanske några andra x1/9 kompisar som vill testa sina X. (inte ex (f.d)) utan bilen.:-)

            Och visst knutstorp är en härlig bana har tyvärr bara testat x1/9 dallara iof två olika dalla replicor på sturup gamla banan och sturup nya. Roliga banor de med men lite för "stora!" för en liten bil med ej så mycket kraft..

            En liten anekdot är att jag höll några BMW åkare bakom mig på de kurviga partierna när jag tog licens i en Cinquecento Sporting..
            Dom tyckte det var konstigt att bli frånkörd av en brevlåda.. haha
            Fiat X1/9 Dallara
            Fiat 124 Special Moretti
            Fiat Grande punto Sporting
            Lancia Thesis 3,2 V6
            Lancia Delta integrale EVO I
            Alfa GTV 3,0 V6
            Fiat Strada 1,9d

            Comment


            • #21
              nya medlemmar

              Just det här med medlemmar. Hur tar man och rekryterar nya? Vad är bästa sättet? med tanke på hur många x1/9or som har varit ute på blocket.


              X1/9 klubbens hemsida? (vet att den inte är så high tech) och ganska gammal.
              Vad hade kunnats förbättrats?
              Vilka färger hade kunnat funka ihop istället för den lime gröna?
              Mer under rubriker i forumet?
              Mer projektrådar är vad jag saknar iallafall.

              Tack för era åsikter..

              Mvh Felix
              Attached Files
              Fiat X1/9 Dallara
              Fiat 124 Special Moretti
              Fiat Grande punto Sporting
              Lancia Thesis 3,2 V6
              Lancia Delta integrale EVO I
              Alfa GTV 3,0 V6
              Fiat Strada 1,9d

              Comment


              • #22
                checka in "nya" sidan

                vad oinformerad man är..

                Sidan har blivit uppdaterad i äkta italienska färger..

                www.x19.nu
                Fiat X1/9 Dallara
                Fiat 124 Special Moretti
                Fiat Grande punto Sporting
                Lancia Thesis 3,2 V6
                Lancia Delta integrale EVO I
                Alfa GTV 3,0 V6
                Fiat Strada 1,9d

                Comment


                • #23
                  första blicken tycker jag är att det blinkar och rör sig för mycket på sidan ^^
                  Tycker att enkla sidor ser tio gånger bättre ut bara stilla

                  Comment


                  • #24
                    aNG blinkningar

                    Jepp det kan tyckas blinka en del på sidan.
                    Mest för att signalera att sidan har blivit uppdaterad och ombyggd. Detta försvinner efter ett tag.


                    Gott nytt Fiat År
                    Fiat X1/9 Dallara
                    Fiat 124 Special Moretti
                    Fiat Grande punto Sporting
                    Lancia Thesis 3,2 V6
                    Lancia Delta integrale EVO I
                    Alfa GTV 3,0 V6
                    Fiat Strada 1,9d

                    Comment


                    • #25
                      Re: insnöad

                      Originally posted by Felle
                      En frågeställning:
                      Hur skall man kunna ändra en klubb till det bättre när man inte vet vad som är fel med den?

                      Tror nog att alla vet att ingenting är perfekt (inte ens en Fiat ibland).

                      Är helt medveten om att x19 klubben är väldigt långsam på nätet.

                      Och som sagt alla tips är mottagna bra som dåliga.

                      God forsättning
                      Mvh Felix
                      Tjena.
                      Själv kroknade jag på x19-träffarnas innehåll. Jag är med i en bilklubb p.g.a. ett bilintresse. Att åka på träff innebär för mig att utbyta erfarenheter och tips om bilen ifråga. Diskutera olika lösningar, mektips m.m. och framförallt om man nu har en sportbil, visserligen utan någon större kraft men en suverän väghållning, ja då vill man ju självklart åka på bana. Det har gjorts en gång på en x19-klubbträff och mig fick de släpa mig av banan eftersom vi skulle vidare
                      Visst, alla träffar jag har varit på har varit utomordentligt trevliga. Det ÄR jättetrevligt att besöka olika museer, cafeer, glasögonfabriker m.m. men för egen del skulle jag uppskatta om träffarnas tema var mer bilinriktade. Det var på förslag att en träff skulle anordnas i samband med sportvagnsträffen i Rosersberg men det gillades inte av styrelsen. (Ingen har väl lust att gå och glo på bilar i flera timmar) var visst en kommentar av en styrelsemedlem. Ett synnerligen bra tillfälle att visa upp klubben och bilarna.Dessutom så har jag tröttnat på att träffarna så gott som alltid skall ligga i södra Sverige förutom den jag själv var med och arrade i Bogesund/Hempa
                      Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                      Comment


                      • #26
                        tjena henkeponken!

                        hoppas mottagningen har blivit bättre..

                        ja du.. jag kan inte låta bli att hålla med..
                        visst e museer m.m intressant.. men det är inte därför jag håller på med bilar.. du vet lika väl som jag att våra Tis träffar under sommaren e kalas roliga.. med fika, skitsnack och bilprat.. samt div andra träffar lika så.. Rosersberg & Träffpunkt & Skokloster.

                        tycker att det e synd ang diskussionen som funnits på andra Fiat sidor.. samt hur den utartat sig..

                        jag träffar fortfarande alla här med stor glädje varje år..

                        ser fram emot många skratt och snygga bilar framöver..
                        Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

                        Mina Bilar.. Past & Present!

                        Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
                        Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

                        Comment


                        • #27
                          Kan det verkligen finnas så många X kvar...hur många såldes..var väl bara en 4-500 ? Eller?

                          Comment


                          • #28
                            9:an är nog rätt älskad för att vara f..t
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by captain
                              Kan det verkligen finnas så många X kvar...hur många såldes..var väl bara en 4-500 ? Eller?

                              Såldes över 150 000 X 1/9 vettu!

                              Comment


                              • #30
                                Eftersom det blev något av en kultbil redan från start, inte minst i USA där den blev utnämnd till årets sportbil i sin klass och det såldes massor, så finns det nog få bilmodeller överhuvudtaget med så stor andel bevarade exemplar.
                                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                                Comment

                                Working...
                                X