Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500 Abarth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 500 Abarth

    Såg den första i Stockholm hittills, såg rätt stötig ut när han körde, men grymt fin och bra motorljud . Hann inte köra efter och för såg den på en påfart till motorvägen när jag skulle av. Så håll ögonen öppna! Just nu känns de på tok överprissatta här dock, med 249900 som pris. I England kostar de cirka 14000 Pund. (Grovt räknat 175000)
    De som ligger ute nu är företag som tagit in från på egen hand, vilket jag antar denna jag såg var också.
    Någon som vet vad den kommer kosta när den officiellt är här?
    Last edited by Freddan_BA; 22 December 2008, 06:37.
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Hej
    Som jag har fattat det så har Abarth ingen återförsäljare i Sverige pga att ingen Fiat återförsäljarna i Sverige gick med på vissa förändringar som Abarth ställde som krav. Alla av de svenska Fiat återförsäljarna tyckte att det blir för dyrt så ingen har nappat på det än så länge.

    Comment


    • #3
      jaså är det så det ligger till... Vilka förändringar är aktuella i dessa fall?
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Jag vet faktiskt inte exakt vad. I Teknikens värld står det att "Fiat-handlare måste anpassa och bygga om sin anläggning för att få stoltsera med det skorpionbeprydda märket" se länk
        http://www.teknikensvarld.se/nyheter...arth/index.xml

        Comment


        • #5
          Originally posted by stooges
          Jag vet faktiskt inte exakt vad. I Teknikens värld står det att "Fiat-handlare måste anpassa och bygga om sin anläggning för att få stoltsera med det skorpionbeprydda märket" se länk
          http://www.teknikensvarld.se/nyheter...arth/index.xml
          Låter som de krav Apple ställer på sina ÅF om de vill ha en Premium Reseller-skylt på utsidan butiken. Det är nog inte helt ovanligt med vissa varumärken.

          Att fokusera på Abarth blir i Sverige att som att plocka upp brödsmulor från bordet för att samla ihop till en limpa. Man får inrikta sig på en bråkdel av en bråkdel av möjliga kunder.
          Last edited by Johan Gunverth; 22 December 2008, 09:53.
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment


          • #6
            Ja, så riktigt Schuckert, man tycker bara att PR-värdet borde vara större, nu hänvisas vi ju säkert av FIAT (OOB) att importera dessa själva, om vi nu vill ha ngn.
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment

            Working...
            X