Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten idé?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En liten idé?

    Skulle man inte kunna lägga upp någon slags tabellartad avdelning där dom som har fakta om Fiats olika modeller kan skriva in allt som rör modellen, exempelvis motordata, vikter, tillverkningsår och eventuella ändringar osv?

    Jag sitter ju på en del fakta gällande 126 och 127 och som hyfsat grön på Fiat vore de ju hysteriskt kul att läsa om dom andra modellerna också?
    (Har en moster och morbror som haft många Fiat genom åren, så man vill ju bla läsa mer om deras gamla bilar!)
    Hade en Fiat 126 1975 med 903cc
    En HD, någon jänk och lite skräp...

  • #2
    Re: En liten idé/Fiat-fakta?

    Originally posted by widahr
    Skulle man inte kunna lägga upp någon slags tabellartad avdelning där dom som har fakta om Fiats olika modeller kan skriva in allt som rör modellen, exempelvis motordata, vikter, tillverkningsår och eventuella ändringar osv?

    Jag sitter ju på en del fakta gällande 126 och 127 och som hyfsat grön på Fiat vore de ju hysteriskt kul att läsa om dom andra modellerna också?
    (Har en moster och morbror som haft många Fiat genom åren, så man vill ju bla läsa mer om deras gamla bilar!)
    Du menar något som liknar depå Eller mer som garaget.org?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      www.wikipedia.org, varför uppfinna hjulet igen?
      Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
      Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

      Comment


      • #4
        Hehe, ja, nog får man ju skämmas lite eftersom man inte ens tänkt tanken på att kolla på Wikipedia

        Men samtidigt, att ha en lista med lite data bara på denna sida skulle ju vara rätt trevligt det med, en klubbsida är ju alltid en klubbsida

        Men okay, då är jag med på varför det inte redan fanns
        Hade en Fiat 126 1975 med 903cc
        En HD, någon jänk och lite skräp...

        Comment


        • #5
          Www.carsfromitaly.net finns under Länkar. Kolla där först. Gott nytt år!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Ja, där sa du nåt Per, Gott nytt år på er alla!
            Hade en Fiat 126 1975 med 903cc
            En HD, någon jänk och lite skräp...

            Comment

            Working...
            X